Мета: поглибити знання учнів про оздоровче значення відпочинку на природі; навчати обирати речі та одяг для прогулянки на природу; виховувати уважне ставлення до правил та розуміння необхідності їх виконання.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
– Чому важливо дотримувати правил безпеки їзди на велосипеді?
– Які частини велосипеда необхідно перевірити перед поїздкою?
– Яким буває відпочинок?
– Який відпочинок найкращий?
– Яким є значення активного
– Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі?
– Чим приваблює людину ліс?
– У яку пору року вам найбільше подобається відпочивати в лісі?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з безпечними правилами відпочинку на природі.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 111-114)
– Розгляньте фотографію на с. 111. Доведіть, що найкращий відпочинок – на природі.
– Про що потрібно подбати, збираючись на прогулянку на природу?
– Розгляньте фотографії
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в групах
– Прогулянка на природі з велосипедом чи без нього – найкращий відпочинок. У лісі, в горах, біля водойми можна насолоджуватися чистим повітрям і мальовничими пейзажами. Спів пташок, шурхотіння листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Усе це позитивно впливає на здоров’я.
Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі. Розкажіть:
– де це було;
– з ким ви відпочивали;
– що вам найбільше запам’яталося.
– Прочитайте вірш “Лісова пісенька”.
ЛІСОВА ПІСЕНЬКА
Крізь ліси зелені, вікові діброви
Дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.
Лащаться в долині квіти кольорові,
Дятел на смереці стукотить: “Привіт!”
У розлогих кронах дім лаштують птиці,
Велети-дерева нам кивають вслід,
І снують мурашки – лісу трудівниці,-
Мама білка кличе діток на обід.
Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,
Не злякаєм пташку, білку, оленя,
І мурах домівку чемно обійдемо,
Та не потривожим сонне зайченя.
Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,
Любить ліс привітний щебет дітлашні.
Є для друзів в нього ягоди й горішки,
А пташки дарують радісні пісні.
Леся Вознюк
– Об’єднайтесь у групи і намалюйте плакати “Ми – друзі природи”. Запам’ятайте! Найкращий відпочинок – прогулянка на природі.
2. Важливо знати!
– Навесні й улітку в лісах та парках багато кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Але жоден кліщ не здатний проникнути крізь одяг з цупкої тканини. Тому не ходи по траві в шортах і намагайся закрити всі ділянки тіла. Після прогулянки зніми з себе одяг, ретельно витруси його і перед тим, як прийняти душ, оглянь своє тіло з усіх боків.
Якщо побачиш кліща, одразу скажи про це дорослим. Разом із ними слід звернутися до лікаря, щоб видалити кліща і перевірити, заразний він чи ні.
3. Вивчення правил поведінки у лісі
Правила поведінки у лісі
– Вирушай на природу лише з дорослими!
– Бережи ліс! Не ламай дерев та кущів. Не руйнуй мурашників і пташиних гнізд.
– Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!
– Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях – багато лісів гине від пожеж, гинуть у вогні й дикі тварини.
– Не збирай грибів. Серед них багато отруйних.
– Ніколи не бери до рук незнайомі ягоди, тим більше, не куштуй їх – вони можуть бути отруйними.
4. Розучування рухливих ігор на природі (с. 113-114)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда
– Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?
– Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?
– Коли гадюка стає небезпечною?
– Де в лісі найбільше кліщів?
– Як уберегтися від кліщів?
– Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.