Урок 117
Тема. Відсотки. Знаходження відсотків від числа
Мета: сформувати вміння, відпрацювати навички знаходження відсотків від числа; провести діагностику засвоєння знань і вмінь.
Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.
Хід уроку
I. Розминка
Усні вправи
1. Розчин містить сіль і воду. Сіль становить 9% розчину. Скільки відсотків становить вода?
2. Сплав складається з міді, цинку та алюмінію. Мідь становить 58% сплаву, цинк – 34%. Скільки відсотків сплаву становить алюміній?
3. Скільки треба взяти води
4. Чому дорівнюють: 1) 40% від 40%; 2) 30% від 50%?
II. Перевірка домашнього завдання
Друга половина уроку присвячена виконанню самостійної роботи, тому, зібравши зошити учнів після виконання роботи, вчитель перевіряє як якість виконання домашньої роботи, так і самостійну роботу.
III. Вдосконалення знань
Попередня бесіда. Перш ніж приступити до розбору прикладу 3 (п. 34), учитель розповість учням, що взагалі на початку минулого сторіччя відсотки були поняттям комерційної арифметики, означення якої давали тільки щодо грошових розрахунків, наприклад: “Відсоток
Після цієї бесіди учні під керівництвом учителя розбирають приклад 3 (п. 34).
IV. Відпрацювання навичок
Розв’язання вправ: №№ 1044; 1079.
Додаткові задачі
У шкільній бібліотеці 1800 книжок. З них 28% становлять книжки науково-популярної тематики, 43% – книжки зарубіжних письменників, а решта – українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці?
V. Самостійна робота
Варіант 1
1. У табуні було 300 коней, з них 36% становили вороні. Скільки вороних коней було в табуні?
2. В їдальню завезли 160 кг овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква – 23%, а картопля – решту. Скільки кілограмів картоплі завезли в їдальню?
Варіант 2
1. У череді було 200 тварин; 43% з них становили вівці. Скільки овець було в череді?
2. Потрібно було відремонтувати 140 км дороги. За перший тиждень відремонтували 36% дороги, за другий – 32%, а за третій – решту. Скільки кілометрів дороги відремонтували за третій тиждень?
VI. Домашнє завдання
П. 34, №№ 1045; 1046; на повторення № 1051.