Знаходження числа за його відсотками

Урок 121

Тема. Знаходження числа за його відсотками

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач, що розв’язуються із застосуванням алгоритму знаходження числа за його відсотками; здійснити діагностику засвоєння знань і сформованих умінь учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Хід уроку

I. Розминка

Усні вправи

1. Знайдіть числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень:

 Знаходження числа за його відсотками

2. Одне число становить 50% другого. У скільки разів друге число більше за перше?

3.

Знайдіть:

1) половину добутку чисел 1,2 і 0,3;

2) третину різниці чисел 14,3 і 14,03;

3) подвоєну частину чисел 0,45 і 0,9;

4) потроєну суму чисел 2,7 і 0,32.

II. Перевірка домашнього завдання

Для економії часу перевіряється тільки правильність виконання № 1074, усі інші завдання перевіряються після того, як учитель забере зошити із домашнім завданням на перевірку.

III. Узагальнення і систематизація знань

@ Вчитель повідомляє, що оскільки цей урок є останнім у вивченні теми “Знаходження числа за його дробом”, то треба повторити і систематизувати знання учнів щодо типів та алгоритмів

розв’язання задач на знаходження числа за його відсотками. Тому й задачі на розв’язування підібрані так, щоб відповідали середньому і достатньому програмному рівню досягнень учнів з теми.

Задача 1. Знайдіть число, якщо:

1) 4% цього числа дорівнюють 32;

2) 13% цього числа дорівнюють 2,6;

3) 32% цього числа дорівнюють 0,96.

Задача 2. Руда містить 70 % заліза. Скільки треба взяти руди, щоб отримати 84 г заліза?

Задача 3. Петрик витратив 52 % своїх грошей на покупку нової книжки, 40% грошей – на цукерки, після чого в нього залишилось 2,8 грн. Скільки грошей було у Петрика спочатку?

Задача 4. Магазин продав за три дні партію яблук, причому за перший день було продано 45 % усіх яблук, за другий – 60 % остачі, а за третій – решту 660 кг. Скільки всього кілограмів яблук було продано за три дні?

IV. Діагностика знань і вмінь учнів

Самостійна робота

Варіант 1

1. Петрик купив книжку за 9 грн., що становить 30% грошей, які в нього були. Скільки грошей було в Петрика?

2. За перший день Петрик прочитав 40% всієї книжки, за другий – 60 % остачі, а за третій – решту 144 сторінок. Скільки всього сторінок у книжці?

Варіант 2

1. Насос перекачав у басейн 42 м3 води, що становить 60 % об’єму басейна. Знайдіть об’єм басейна.

2. За перший день тракторна бригада зорала 30 % площі всього поля, за другий – 75 % остачі, аза третій – решту 42 га. Знайдіть площу поля.

V. Підсумок уроку

Виконавши самостійну роботу, учні звіряють відповіді з правильними. Проводиться аналіз самостійної роботи.

VI. Домашнє завдання

П. 35, №№ 1096; 1080; 993.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Знаходження числа за його відсотками - Плани-конспекти уроків по математиці


Знаходження числа за його відсотками