Мета. Ознайомити із рекламою та її видами; вчити розпізнавати вплив реклами на рішення і поведінку людей; розвивати критичне мислення і адекватне ставлення до рекламної продукції.
Обладнання. Колаж “Реклама”, підручник, робочий зошит.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Повторення вивченого матеріалу.
Гаджети, які людина використовує у повсякденному житті, – це…
Користь у використанні електронних приладів полягає у…
Тривалий перегляд телепрограм, робота за комп’ютером чи на телефоні негативно
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми і мети уроку.
На дошку вчитель прикріплює колаж, де зображена різна реклама. У заголовку колажу написана тема уроку: “Вплив реклами на рішення і поведінку людей”.
2. Робота з підручником.
Читання та обговорення тексту (с. 79-80) про рекламу.
– Що таке реклама?
– Якою буває реклама?
– Що таке соціальна реклама?
3. Бесіда.
Щодня ми бачимо рекламу по телевізору, одержуємо рекламні листівки у поштових скриньках, на вулиці.
– Чи слід вірити всьому, що говорять і пишуть у рекламі?
Часто діти не розуміють, для чого їм та чи інша розрекламована річ, а коли вони її все ж отримують – цінують себе набагато більше. Тобто новинка із реклами підвищує самооцінку.
Реклама – ненадійний порадник. Вона заохочує купувати речі, які вам не потрібні, або продукти, шкідливі для здоров’я. Тому ви повинні розібратися і зрозуміти, що добре, а що – погано. І після цього самостійно прийняти правильне рішення.
– На рекламу яких речей, предметів ви звертаєте увагу найчастіше?
Чому?
4. Робота у підручнику.
– Розгляньте фото реклами на с. 79-81.
– Визначте, яка реклама корисна, а яка шкідлива. Чому?
Учні складають пам’ятку про шкоду реклами.
5. Робота в малих групах.
Складіть антирекламу про вживання шкідливої їжі, наприклад, газованих напоїв, їжа із фаст-фуду, чипси, сухарики.
На виконання завдання відводиться 5 хв. Після цього групи презентують свою антирекламу. Відбувається колективне обговорення.
6. Робота в парах.
Учням роздають картки із зображенням корисної реклами. Школярі повинні визначити користь від такої реклами.
(Наприклад, завдяки рекламі ми дізнаємося про новинки споживчого ринку; отримуємо інформацію про новий товар; деякі рекламні ролики вчать нас правильної поведінки (режим дня, допомога батькам, особиста гігієна, турбота про близьких тощо).
Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в зошиті.
2. Читання й обговорення вірша Людмили Вознюк “Сергійко і реклама”.
Дивились чипси на Сергійка із реклами
Підсмажені, з рум’яними боками.
Хотілось бігти і одразу купувати,
Та навіть дозволу у мами не питати.
В рекламі дружно чипсами хрумтіли,
Хвалили, насолоджуючись їли.
Із шинкою та сиром, із грибами просили:
“З’їж їх, не запитуй в мами!”
Але Сергійко впевнено тримався
І на спокуси їх не піддався.
Засвоїв, що навчають не реклами,
А в школі та поради тата й мами.
Людмила Вознюк
– Що допомогло Сергійкові не піддатись рекламі та не купити чипси? Перегляд реклами “Відпочинок у Карпатах” (матеріал на диску).
V. Підсумок уроку
– Про що ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
– Що таке реклама?
– Яку рекламу називаємо корисною, а яку – шкідливою?
– Чи можна повністю довіряти рекламі?
У ході підготовки до уроку пропонуємо використати рекламу зубної пасти “LACALUT” (Часопис “Професор Крейд”. – 2014. – №5. – С. 14-15)