Тема. Вправи на практичне застосування складних і складених числівників. (Вправи 283-287).
Мета. Закріпити вміння учнів вживати числівники у різних відмінкових формах, формувати навичку правильного вживання цих числівників в усному і писемному мовленні, вчити окремо записувати складені числівники.
Розвивати цікавість до такого виду спорту як футбол.
Виховувати згуртованість і дисциплінованість під час роботи у невеликих групах.
Обладнання: фото різних українських футбольних команд, фото бомбардирів київського “Динамо”
Хід уроку
I. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Привітання, побажання хорошого настрою. Висловлювання дітьми їхніх очікувань від уроку.
II. Перевірка домашнього завдання.
А) Учні читають записаний текст, називають дібрані заголовки.
Б) Учні виконують завдання на правопис числівників, підготоване однокласниками.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка (за вправою 284).
–
– Як називається гра? (Футбол.)
– Зверніть увагу, як пишеться це слово.
– Зі складів (вправа 284) утворіть і запишіть слова. (Футбол, гравець, футболіст.)
– Які з’єднання ви використали у цих словах?
– Хто такий гравець?
Додаткова інформація для вчителя (з історії футболу)
Не існує єдиної думки щодо походження перших ігор, де м’яч відбивали ногами. Згідно з китайськими легендами, футбол винайшов Жовтий імператор Хуанді близько 5 тисяч років тому. Китайські дослідники змогли обгрунтувати і довести першість Китаю в іграх з копаним м’ячем, тому ФІФА офіційно визнала цю країну батьківщиною футболу. В античні часи подібні ігри були в різних країнах: у Єгипті, в Японії, в Давній Греції та Римі. У Середньовіччі у Франції грали в “ля суль”, в італійських містах Флоренція та Падуяпопулярним було “кальчо”, Шота Руставелі згадував про грузинську забаву “лело”, але більшість середньовічних ігор дуже відрізнялися від сучасного футболу. Це була досить жорстка і небезпечна гра.
У 1313 і 1314 роках вийшли укази англійського короля Едуарда II, які забороняли в Лондоні неконтрольовану небезпечну гру, що збирала величезну кількість людей і закінчувалася численними пошкодженнями. Загалом до 1667 року в Англії вийшло понад 30 королівських указів, які в тому чи іншому вигляді забороняли гру у футбол.
2. Правопис складених числівників.
1) Виконання вправи 285.
– Розгляньте фото різних українських футбольних команд і прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок.
– Які ще футбольні команди України вам відомі? (“Шахтар” з Донецька, “Металург” – дві команди з такою назвою з Донецька і Запоріжжя, “Металіст” із Харкова, “Дніпро” з Дніпропетровська, “Ворскла” з Полтави, “Зоря” з Луганська, “Карпати” зі Львова, “Волинь” з Луцька, “Говерла” з Ужгорода, “Чорноморець” з Одеси, “Нива” з Тернополя.)
– Назвіть числівники, які зустрічаються у тексті. Зверніть увагу, що під час запису у таких числівниках кожне число писатиметься окремо.
– Дайте письмову відповідь на запитання повним реченням: коли заснований футбольний клуб “Динамо”? Скільки футболістів цього клубу удостоєні звання “Заслужений майстер спорту”?
2) Виконання вправи 286.
– Які емоції переживають вболівальники під час гри?
– Прочитайте текст напівголосно, намагаючись передати емоції людей під час матчу.
– Розгляньте фото відомих бомбардирів київського “Динамо”. Чи можна помітити в їхніх обличчях якусь спільну рису, яка характеризує цих людей?
– Виконайте друге завдання вправи, пригадавши правопис числівників 50-80. У складених числівниках записуйте кожне слово окремо.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Словникова робота.
– Яка якість дуже важлива для досягнення результату у спорті? (Дисципліна.)
– Запишіть у зошити словникові слова футбол, шеренга.
– Складіть і запишіть речення зі словниковими словами.
2. Робота в зошиті.
VI. Підсумок уроку.
– Які слова називаються числівниками?
– Що ви дізналися про правопис числівників?
VII. Домашнє завдання.
1. Вправа 287.2.
2. Для тих, хто хоче знати більше: завдання і запитання для повторення.
УРОК 71 УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
?include(“$DOCUMENT_ROOT/block/list. html”;?> ?