СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ
УРОК 14 Як потрібно берегти природу?
Тема. Як потрібно берегти природу?
Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
– Що таке природа?
– Яка буває природа?
–
– Що дає людині природа?
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому потрібно дотримуватися правил бережливого ставлення до природи.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 32-33)
– Роздивіться фотографії на с. 32.
– Що на них зображено?
– Чому кажуть, що природа є джерелом краси?
– Як потрібно поводитися серед природи?
– Які правила поведінки серед природи ви знаєте?
Вивчення правил поведінки в природі
Правила поведінки в природі
Будь другом природі. Коли буваєш у природі,
– Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини.
– Не ламай гілок дерев і не рви квіток для букета.
– У лісі, парку, на луці не кричи, щоб не налякати диких тварин.
– Не руйнуй пташиних гнізд, не бери до рук пташині яйця. Цим ти можеш відлякати птахів від їхніх домівок.
Робота в парах
– Розгляньте малюнки на с. 33 вгорі.
– Де відбуваються події? Складіть речення.
– Що сталося із нашими друзями Сонечком та Карасиком?
– Чому вони захворіли?
– Чому природа втрачає красу?
Поміркуйте!
– Розгляньте фотографію на с. 33.
– Що ви бачите? Складіть речення.
– Поміркуйте, як сміття у лісі шкодить рослинам і тваринам.
– Розкажіть, як треба правильно поводитися серед природи.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Складання корисних порад
– Давайте складемо поради щодо поведінки в природі. Вставте потрібні слова, скориставшись довідкою. Прочитайте отримані правила.
– Бережи тварин, пташок та їх (…).
– Пам’ятай! Ти в природі (…).
– Посади Полий (…).
– Узимку нагодуй
– Не засмічуй (…).
– Люби рідний (…).
Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край.
2. Робота у парах
– Разом із сусідом по парті поміркуйте, що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку, а що – дівчинці, яка нарвала оберемок квітів?
– Які правила поведінки серед природи вам відомі?
– Як ви можете допомогти природі? (Разом із дорослими посадити восени дерево. Змайструвати годівничку, щоб підгодовувати взимку птахів.)
V. Підсумок уроку
– Уявити людину поза природою неможливо. Повітря, вода, спів птахів, аромат лугів, шелест листя – усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення.
На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? “Давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти!”.