СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ
УРОК 39 Як треба поводитися серед природи? Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про рослини і тварин?
Тема. Як треба поводитися серед природи? Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про рослини і тварин?
Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріпити правила поведінки в природному середовищі.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II.
– “Ми – хазяї нашої природи, і вона для нас – комора сонця з великими скарбами життя. Рибі – вода, птахові – повітря, звірові – ліс, гори. А людині потрібна Батьківщина. І охороняти природу – означає охороняти Батьківщину”, – писав Михайло Пришвін.
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як життя рослин і тварин залетять від поведінки людини.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Робота за підручником (с. 88-89)
– Пригадайте: хто належить до живої природи?
– Розгляньте фото на с. 88.
– Що на них зображено?
– Від
– Розкажіть, як впливають на живу природу забруднення повітря,, води та грунтів.
– Розкажіть, як впливають на живу природу пожежі в степах, лісах ті на інших ділянках.
– Розкажіть, як впливають на живу природу вирубування дерев у лісах та парках.
Робота в групах
– Поміркуйте: де будуть жити тварини, якщо люди вирубають усі ліси? Що станеться із тваринами під час пожежі?
– Ведучи своє господарство, людина іноді не замислюється, якої шкоди вона може завдати природі. Вона ставить себе вище, ніж усе інше, створене Природою. Людина рве, вбиває, збирає, ламає.
– Чи можуть тварини і рослини обійтися без людини?
– Чи може людина обійтися без рослин і тварин?
– Розгляньте фотографії на с. 89.
– Що на них зображено?
– Як ви розумієте слова?
Багато лісу – не губи!
Мало лісу – бережи!
Нема лісу – посади!
– Розгляньте малюнки на с. 89.
– Що роблять діти? Складіть речення.
– Поміркуйте: чи подобається Сонечкові Семикрапочці, як дівчинка поводиться серед природи?
Завдання для друга природи
– Розкажіть, як можуть товаришувати рослини, тварини і люди.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про рослини і тварин? Робота за підручником (с. 90-91)
– Пригадайте і розкажіть: як життя рослин і тварин залежить від людини?
– Роздивіться “диво-дерево” і розкажіть: звідки беруться ці “плоди” насправді? Складіть речення.
Тестування
1) 3 чого виготовляють папір?
А) Пісок;
Б) глина;
В) деревина.
2) 3 чого виготовляють олію?
А) Яблуко;
Б) дерево;
В) соняшники.
– Поміркуйте: що трапиться з рослинами, якщо стане менше птахів?
2. Гра “Вчимося любити природу”
Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не любить природу людина, про яку йдеться, і пояснити чому.
– Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.
– Людина садить біля будинку дерева.
– Водій миє машину на березі ріки.
– Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.
– Діти вішають на дерева шпаківні.
– Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття. .
– Хлопчик б’є пляшки.
V. Підсумок уроку
– Що вам запам’яталося, сподобалося?
– Що вас вразило, здивувало?
– Які знання будуть вам потрібні у житті?