ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ФОРМУВАТИ ОБЧИСЛЮВАЛЬНІ НАВИЧКИ, ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА СПІЛЬНУ РОБОТУ ТА РІВНЯННЯ
І. Перевірка домашнього завдання
Фронтально перевірити план та пояснити вибір дій у задачі 1058. У вправі 1057 вибірково пояснити виконання дій.
ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити: 2 т 60 кг • 51; (16 ц – 4 ц 16 кг) : 4.
2) Задача. На будівництво завезли 2380 ц цементу. Це в 7 разів менше, ніж піску. 2/5 завезених матеріалів витратили. Скільки піску й цементу
3) Скільки хвилин складають 3/4 години? Скільки годин складають 2/3 доби?
2. Усні обчислення.
1) Вправа 1059.
2) Обчислити: 640 : 32 : 10 + 480 : 60; 360 + 240 : 8 + 30 • 6.
3) Задача. Дівчинка прочитала 80 сторінок, що становить 2/3 сторінок книжки. Скільки сторінок їй залишилося прочитати?
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти будуть обчислювати значення виразів та розв’язувати задачі й рівняння.
IV. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Вправа 1060 – фронтально та самостійно.
2. Задачу 1061 розв’язати під керівництвом учителя.
3.
4. Задачу 1063 розв’язати під керівництвом учителя. Пояснити, що таке діагональ прямокутника. Звернути увагу, що одержані трикутники – рівні.
5. Виконання вправи 1064 під керівництвом учителя.
6. Додаткові диференційовані завдання.
1) Обчислити: 50 786 + 162 • 84 : 72 – 121 : 11; 5 км 696 м : 32 + 11 км 564 м : 49.
2) Задача. Коли брата запитали, скільки йому років, він відповів, що їм із сестрою зараз 19 років, а 5 років тому він був у 2 рази старший за неї. Скільки років братові тепер?
V. Підсумок уроку
Обчислити вираз 1000 – 810 : 27 + (100 – 84 + 614) : 7. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.