Мета: узагальнити математичну структуру та способи розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань і вмінь
Дидактичні задачі. Вдосконалювати навички усного позатабличного множення та ділення (РЗ ч. 1 с. 16, №1). Актуалізувати розуміння істотних ознак та двох способів розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного; узагальнити знання про математичну структуру задач на знаходження четвертого пропорційного та способи їх розв’язування
Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів (№6 під час визначення спільної властивості добутків та її дотримання при зміні відповідних цифр; с. 71 № 2).
Очікувані результати:
Учень (учениця):
Розпізнає задачу на знаходження четвертого пропорційного за її істотними ознаками (без уживання назви типу задачі), Розуміє спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного, застосовує його при розв’язуванні задач; аналізує добутки, визначає спільну властивість і синтезує власні варіанти першого множника при письмовому множенні на одноцифрове число в межах 1000, щоб збереглася визначена закономірність.