ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ
ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ
Урок 28. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ
Мета: повторити правило порядку дій у виразах з дужками; удосконалювати навички розв’язування задач на дві дії; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 40, завдання 225;226.)
Завдання 225
– Прочитайте складені вирази.
Завдання 226
–
2. Геометричний матеріал
– Скільки трикутників на малюнках?
3. “Чарівні квадрати”
4. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
10; 100; 10; 100; …; …; …; …
5. Складання й обчислення значень виразів
– Число 47 зменш на суму чисел 9 і 8.
– До 13 додай суму чисел 7 і 6.
– Число 66 зменш на різницю чисел 19 і 13.
– Число 15 збільш на 4.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 41-42)
Завдання 227
Учні доповнюють задачу так, щоб вона розв’язувалася двома діями. Креслять схему і розв’язують задачу самостійно.
Завдання 228
Учні “ланцюжком” читають вирази та обчислюють їх значення.
Завдання 229. Коментоване розв’язування завдання
Учні пригадують, як знайти невідомий доданок, і складають з кожної суми дві різниці. По черзі пояснюють свої дії, працюючи в зошитах.
Завдання 230. Усне виконання завдання
Учні читають вирази по-різному, використовуючи опорні слова.
Завдання 231. Колективне опрацювання матеріалу
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні ще раз читають її частинами за рисками. Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.
Завдання 233*. Самостійна робота
Під час перевірки учень біля дошки пояснює, у якого числа другого десятка кількість одиниць на 5 більша від кількості його десятків. (16)
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра “Віконечка”
– Уставте таке число, щоб рівності стали істинними.
2. Гра “Порівняй!”
3. Робота над задачею
На телеграфному стовпі сиділо 7 голубів і 5 горобців. 4 пташки полетіло. Скільки пташок залишилося на дроті? Розв’яжи задачу різними способами, користуючись схемами.
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв’язування логічних задач
– Скільки кінців у 4 палиць? (8)
– Колоду розпиляли на 3 частини. Скільки розпилів зробили? (2)
– На одній шальці терезів 5 однакових яблук і 3 однакові груші, на іншій – 4 таких самих яблука і 4 груші. Терези перебувають у рівновазі. Що легше: яблуко чи груша? (Однакові)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Чого навчалися на уроці?
– Як оцінюєте свою роботу?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 41-42, завдання 234; 235.