Мета: повторити вивчені матеріали про звуки і букви; вдосконалювати навички письма вивчених букв, слів, речень, списування рукописного і друкованого шрифту; розвивати мовлення учнів; виховувати естетичні почуття.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Повідомлення теми та мети уроку
2. Мовні ігри
1) Гра “Звук [с]”.
Цю гру можна проводити із будь-яким звуком.
– У назвах якого взуття є звук [с]? (Босоніжки, сандалі, кросівки…)
– У назвах якого посуду є звук [с]? (Сковорода, стакан,
– У назвах яких тварин є звук [с]? (Собака, лис, лось…)
– У назвах яких фруктів є звук [с]? (Абрикос, слива, апельсин, персик, смородина…)
– У назвах яких професій є звук [с]? (Слюсар, столяр, суддя, касир…)
– У назвах яких меблів є звук [с]? (Стіл, стілець, сервант…)
2) Гра “Телеграфісти”.
Учитель промовляє окремі звуки, а діти складають із них слова: [л’], [і], [т], [о]; [з], [о], [ш], [и], [т]; [п’], [і], [в], [н], [и], [к].
3) Гра “Про кого або про що я розповідаю?”.
Ходить, бігає, стрибає, ірже – … (кінь).
Літає, клює, каркає – … (ворона).
Ходить,
3. Повторення правил сидіння за партою під час письма
4. Закріплення навичок письма вивчених букв
Письмо великих букв, що складаються з подовженої палички із заокругленням унизу: Й, Ш, Ц, Щ, Ч.
5. Словникова робота
Джміль, дзига.
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 27)
1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ
Завдання 1
– Напишіть каліграфічно:
В в вв ввічливий ввічливість Будь ласка! Спасибі!
2. Пропедевтика української мови
– Відгадайте загадку. Складіть звукову модель слова-відгадки.
– Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати!
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш. (Алфавіт)
– Абетка, азбука, алфавіт – це букви, розташовані в усталеному порядку. В українській абетці 33 букви. Вони є великі та малі, друковані й писані.
Букви мають свої назви. На письмі вони позначають голосні та приголосні звуки. Голосних звуків шість: [а], [о], [у], [є], [и], [і]. Їх позначають десять букв: а, о, у, є, и, і, я, ю, є, ї.
Спостерігайте за вимовою голосних звуків, при вимові яких струмінь повітря не зустрічає перепон.
3. Мовленнєва діяльність
Завдання 2
– Пофантазуйте! Які звуки можна почути в природі?
Завдання 3. Робота в парах
– Пограйте у гру “Хто які звуки подає?”.
Курка…
Зозуля…
Корова…
Качка…
Бджола…
Ворона…
4. Виконання письмових вправ
Завдання 4
– Прочитайте пари слів. Якими звуками вони різняться?
– Вимовте ці звуки.
– Запишіть слова одного стовпчика за вибором. Підкресліть букви, якими розрізняються слова кожної пари.
Завдання 5
– Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Каті – кошеня. А що подарували іншим дітям? Поміркуйте і з’єднайте стрілочками.
Марійці – м’яч; Павлику – папугу; Олі – олівці; Людмилі – ляльку; Володі – велосипед.
Фізкультхвилинка
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмо під диктовку слів, речень
Ластівка, квіти, Тарас, Наталка, трактор, парта, салат, квиток, вівторок, Світлана.
У класі Оксана і Клава. Вони мили вікна.
2. Списування з друкованого шрифту
“Післябуквар” (с. 25), завдання 4 – скоромовка.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого навчалися на уроці?
– Чим буква відрізняється від звука?