Тема уроку. Дизайн та художнє конструювання. Чарівний ліхтарик.
Мета уроку. Ознайомити учнів з поняттям “дизайн”, “художнє конструювання”; учити трансформувати та моделювати форми предметів на основі природних форм, використовувати конструктивні зв’язки форми та матеріалів; формувати творче мислення; виховувати допитливість, спостережливість, прагнення створити новий художній образ.
Обладнання:
– проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;
– порожні скляні банки, папіросний папір білого і помаранчевого
– зошити-альбоми;
– література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 142 с.; Програма “Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011”.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
В клас спокійно я зайду,
Глобуса поставлю.
Білий аркуш покладу,
Малювати розпочну.
II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
– Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
– Що, на вашу думку, називається дизайном?
–
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про художнє конструювання. Ознайомимося з основами, на яких грунтується робота дизайнера.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Дизайн – один з наймолодших видів мистецтва.
Дизайн (англ. – проектувати, конструювати) – художнє конструювання зручних і красивих предметів на основі наукових та естетичних даних.
Виник цей вид мистецтва на початку XX століття і спершу передбачав тільки проектування зовнішнього вигляду предметів. У наш час дизайн охоплює весь процес створення предмета. Автомобілі, холодильники, кінокамери, одяг, меблі… – все це дизайнерські рішення художників – дизайнерів (проектувальників).
Працюючи в співпраці з архітекторами, інженерами, технологами, художник-конструктор уважно вивчає фому природних об’єктів, їхні пропорції, і на цій основі створює нові предметні форми.
Роздивіться предметний світ речей, який вас оточує. Можна побачити, що джерелом для їхнього створення є, природні форми.
Робота з підручником (с. 60-61).
Фізкультхвилинка.
V. Застосування знань, умінь і навичок у нових умовах.
Сьогодні ви спробуєте себе у ролі дизайнерів-конструкторів і створите власний ескіз чарівного ліхтарика.
ЧАРІВНИЙ ЛІХТАРИК
Кульбаба квітла в лузі
Поміж зелених трав,
І джмелик її сонечком
Усміхненим назвав.
А ще сказав про неї
Один малий комарик,
Що в лузі вона світить,
Як чарівний ліхтарик.
Та згодом вкрив кульбабку
М’якенький сірий пух –
І чарівний ліхтарик
На вітерці потух.
А. Григорчук
– Про який ліхтарик розповідається у вірші?
– Чому автор назвав ліхтарика чарівним?
Ми сьогодні з вами на уроці поговоримо про Хеловін і навчимося виготовляти ліхтарики для цього свята.
Хеловін святкується щороку 31 жовтня. До нас це свято прийшло з Америки, а в Америку – з Англії. Це свято корінням сягає давніх кельтів, які вважали, що цього дня в загробний світ відчиняються двері й злі сили слід відлякати, одягнувшись у страшні костюми. У наші ж дні це черговий привід гарненько відпочити і повеселитися. Святкувати Хеловін можуть не тільки діти, а й дорослі, надягаючи чудернацькі костюми і лякаючи друзів та сусідів.
Робота в зошиті-альбомі.
З давніх часів на Хеловін люди, щоб відлякати злих духів, розпалювали вогнища, запалювали свічки і ліхтарі з гарбуза.
Для виготовлення ліхтариків знадобляться:
– порожні скляні банки
– папіросний папір білого і помаранчевого кольору
– клей
– чорний та білий папір
– кольорові стрічки Процес виготовлення:
1. Оберніть або обклейте білим та помаранчевим папером баночки так, щоб папір повністю закривав посудину, але не виходив за її краї.
2. З чорного паперу виріжте і приклейте очі, носи і роти – ось і вийшли мордочки “духів”.
3. Білому “привиду” приклейте руки з білого паперу.
4. Горлечка банок обв’яжіть кольоровими стрічками. VI.
VI. Підсумок уроку.
– Чи сподобалося вам бути дизайнером?
– Подумайте, кому б ви подарували ваш виріб.