Для чого потрібні свійські тварини?

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

УРОК 32 Для чого потрібні свійські тварини?

Тема. Для чого потрібні свійські тварини?

Мета: розповісти учням, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

– Яких тварин ми можемо зустріти на лісовій галявинці?

– Як називають тварин, які живуть у лісі?

– Як називають тварин, які живуть поруч із людиною?

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся,

чому всі свійські тварини приносять велику користь людям.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 74- 75)

– Пригадайте, на які групи розподіляють тварин?

– Як називають тварин, які живуть у природі і самі собі шукають їжу?

– Як називають тварин, яких утримують люди, годують їх, будують для них житло, піклуються про потомство?

– Розгляньте фото на с. 74.

– Поміркуйте: чи є серед комах свійські?

– Назвіть свійських комах. (Бджола медоносна, тутовий шовкопряд)

– Що вам відомо про цих комах?

– Яку користь вони приносять

людям?

Читання розповіді Карасика Золотенка (с. 75)

– Розгляньте фото на с. 74.

– Поміркуйте: чи існують свійські риби?

– У річках живуть сазани – дикі коропи. А у ставкових господарствах розводять свійських коропів. їх годують, за потреби навіть лікують і повсякчас доглядають.

– Розгляньте фото на с. 75.

– Хто на них зображений?

– Яких свійських птахів ви знаєте?

– Що людина отримує від свійських тварин?

Робота в парах

– Складіть разом із сусідом по парті розповідь про те, як люди доглядають за свійськими тваринами.

– Відгадайте загадки.

– Голодна мукає, а сита – сама молочко дітям дає. (Корова)

– Хвіст гачком, ніс п’ятачком. (Свиня)

– Що свійські тварини дають людям?

– Усі свійські тварини походять від диких. їх колись давно приручили люди.

Завдання для друга природи

– Дізнайтеся, яких тварин люди приручили першими.

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота за малюнками

На дошці – малюнки із зображенням тварин: миша, собака, кішка, півень, качка.

– Яка тварина тут “зайва”? Поясніть чому. (Миша – не свійська тварина, оскільки вона не приносить користі людині.)

– Розкажіть, яку користь приносять свійські тварини.

2. Робота над загадками

– Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)

– Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран, вівця)

– У кого роги довші за хвіст? (Коза)

– Хвіст гачком, ніс п’ятачком. (Свиня)

– Як можна назвати всіх цих тварин? (Свійські тварини)

3. Гра “Добери пару”

– З’єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує людина.

 Для чого потрібні свійські тварини?

– Чому всі свійські тварини приносять велику користь людям?

V. Підсумок уроку

– Що нового ви дізналися на уроці?

– Яких тварин називають свійськими?

– Яких тварин називають дикими?

– Назвіть диких тварин нашого краю.

– Назвіть свійських тварин нашого краю.

– Як люди доглядають за свійськими тваринами?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Для чого потрібні свійські тварини? - Плани-конспекти уроків по натурології


Для чого потрібні свійські тварини?