ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНІ ПРИГОДИ (ДТП)

Мета. Формувати в учнів знання про причини дорожньо-транспортних пригод та їх наслідки; закріпити знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах, формувати навички самодисциплінованості.

Обладнання. Ілюстрації, плакати, інформаційні бюлетні, вирізки з газет про ДТП, робочий зошит, підручник, “Правила дорожнього руху”.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повторення вивченого матеріалу.

– Що таке перехрестя?

– Які бувають

перехрестя?

– Що таке майдан?

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і завдань уроку.

2. Робота з підручником.

А) Самостійне опрацювання тексту на с. 114-115.

– Що може стати причиною ДТП?

– Що таке гальмівний шлях?

– Як правильно перейти дорогу за умов обмеженої оглядовості?

Б) Розгляд малюнків.

Обговорення наслідків, до яких можуть призвести дії зображених дітей. Які правила дорожнього руху порушили діти?

3. Розповідь учителя.

– З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. З’являються нові марки автомобілів, які можуть

розвивати велику швидкість. Ми звикли до цього розмаїття і часто не звертаємо на це уваги, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини стають вони їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах.

Щорічно на дорогах земної кулі гине понад 300 тисяч чоловік, а більше 7 мільйонів отримують поранення.

За рік в Україні в результаті дорожньо-транспортних пригод гине 5 тисяч і понад 30 тисяч чоловік травмуються. Ці цифри примушують замислитися.

– Чому так багато нещасних випадків трапляється на дорозі? Які причини ДТП? (Відповіді учнів.)

4. Робота з інформаційним матеріалом про дорожньо-транспортні пригоди. (За матеріалами, зібраними учнями.)

Фізкультхвилинка.

5. Бесіда.

– Які причини ДТП ви знаєте?

– Несподівана поява пішохода на проїзній частині дороги;

– нехтування правилами безпечного переходу дороги;

– ігри та розваги на проїзній частині дороги;

– несприятливі погодні умови;

– обмежена оглядовість.

– Яких правил повинні дотримуватись пішоходи?

Дітям віком до 14 років заборонено кататися на велосипедах вулицями міста.

Домашні тварини треба переводити через дорогу на повідках в добре оглядовому місці.

Переходити дорогу треба на зелене світло.

Не можна перебігати дорогу перед транспортом, що рухається.

Обминати місця, де проходять ремонтні роботи на дорогах.

Утриматися від переходу дороги, коли чуєш сигнали спеціальних машин. Не переходити дорогу в непризначених для переходу місцях.

Перегляд слайд-шоу “Флікери – світлові дивні елементи” (матеріал на диску).

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з малюнками.

– Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожнього руху порушують діти, зображені на малюнках?

2. Робота в зошиті

3. Скласти розповідь за малюнком “Що могло б трапитися, якби…”.

4. Розповіді учнів про пригоди, які траплялися з їхніми друзями чи знайомими під час переходу дороги.

V. Контроль навчальних досягнень.

1. “Зразковий пішохід”.

– Кого називають пішоходом?

– По якому боці тротуару повинен ходити пішохід?

– Чиї сигнали на перехресті мають перевагу?

– Як треба обходити транспорт, що стоїть?

– Що означає жовте світло світлофора?

– Яка форма і колір заборонних знаків?

– Яка форма і колір попереджувальних знаків?

– Які особливості пішохідного світлофора?

– Де знаходиться острівець безпеки?

– Яке перехрестя називається нерегульованим?

– З якого боку треба йти пішоходові, де немає тротуарів?

– Для кого створено Правила дорожнього руху?

2. Хвилинка-цікавинка.

З історії виникнення Правил дорожнього руху.

У січні 1638 р. Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди, вказували місця, де можна і де не можна зупинятися кінним екіпажем. Було введено правосторонній рух і навіть номерні знаки. Машин тоді ще не було. Тільки 1891 р. вперше в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль.

1933 року було введено дорожні знаки і дорожню розмітку, в 1940 р. було прийнято Типові правила дорожнього руху.

Правила дорожнього руху змінювалися, доповнювалися, удосконалювалися.

Виходячи з вимог міжнародних правил, враховуючи передовий вітчизняний досвід, 1 січня 2002 р. були введені нові “Правила дорожнього руху України”. Вони обов’язкові для всіх учасників руху: водіїв, пішоходів і пасажирів.

3. Ознайомлення з “Правилами дорожнього руху”.

VI. Підсумок уроку.

VII. Домашнє завдання.

Зібрати інформацію про ДТП у вашому населеному пункті.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНІ ПРИГОДИ (ДТП) - Плани-конспекти уроків по валеології


ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНІ ПРИГОДИ (ДТП)