Інтерпретація музичних творів. Вокальна вправа. Робота над піснею “Шкільний корабель”. Слухання музики. М. Глінка. Увертюра до опери “Руслан і Людмила”

7 КЛАС

Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 18

Тема уроку. Інтерпретація музичних творів. Вокальна вправа. Робота над піснею “Шкільний корабель”.

Слухання музики. М. Глінка. Увертюра до опери “Руслан і Людмила”

Мета уроку: вчити дітей сприймати музичний твір у єдності змісту та форми; розвивати навички активного сприймання музичного твору; виховувати інтерес до оперного жанру.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-записи, портрет М. Глінки.

Хід уроку

I.

Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

А. Спів вправи по півтону вверх.

 Інтерпретація музичних творів. Вокальна вправа. Робота над піснею Шкільний корабель. Слухання музики. М. Глінка. Увертюра до опери Руслан і Людмила

B. Вправа на вироблення протяжного співу.

 Інтерпретація музичних творів. Вокальна вправа. Робота над піснею Шкільний корабель. Слухання музики. М. Глінка. Увертюра до опери Руслан і Людмила

III. Пояснення нового матеріалу.

Сьогодні ми познайомимось з поняттям “інтерпретація” музичного твору. Кожен музичний твір виконавець може виконувати по-своєму. Таке прочитання музичного твору називається інтерпретацією або трактування. От, наприклад, виконаємо уривок пісні “Степом, степом” А. Пашкевича.

(Діти виконують).

А тепер послухайте,

як цю пісню виконує хор на аудіо-записі. (Слухають).

Ви помітили, що професійні виконавці повніше доносять до слухача головний художній задум композитора.

IV. Робота над піснею “Шкільний корабель” Г. Струве.

Звертаю увагу на характер виконання: бадьоро, завзято, легко, без напруження. Працюю над чистотою інтонування, дикцією, диханням. Бажаючих опитую на оцінку.

V. Слухання музики.

1. Бесіда.

– З чого складається мелодія?

(Мотив, фраза, речення).

– А які ви знаєте музичні форми? Що таке форма?

Форма – це композиція музичного твору, структурна побудова.

Є двочастинна, одночастинна, 3-х частинна, сонатна, куплетна, варіаційна тощо

– Який музичний твір ви слухали минулого разу?

– Хто такий М. Глінка?

– Що таке увертюра?

2. Сьогодні ви ще раз послухаєте увертюру, але зауважте, скільки тем в увертюрі. Ви пам’ятаєте основну ідею: боротьбу добра і зла. Які елементи музичної виразності використав композитор?

Розпочинається увертюра радісно. Головна тема звучить гордо і непохитно. Далі з’являється лірична мелодія арії Руслана (награю уривок), що переповнена ніжною любов’ю до Людмили. А у середній частині звучить музика напруженої боротьби головних персонажів зі злим чародієм Чорномором, якого композитор характеризує специфічним мелодичним зворотом.

(Награю уривок).

– Що ви можете сказати про оркестрову палітру увертюри?

3. Повторне слухання увертюри.

VI. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Інтерпретація музичних творів. Вокальна вправа. Робота над піснею “Шкільний корабель”. Слухання музики. М. Глінка. Увертюра до опери “Руслан і Людмила” - Плани-конспекти уроків по музиці


Інтерпретація музичних творів. Вокальна вправа. Робота над піснею “Шкільний корабель”. Слухання музики. М. Глінка. Увертюра до опери “Руслан і Людмила”