Казку розповів… оркестр

Урок 29.
Казку розповів… оркестр

Мета уроку: познайомити учнів з симфонічною казкою С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк” і з інструментами симфонічного оркестру. Показати виражальні та зображальні можливості тембру як одного із засобів музичної виразності. Розвивати в учнів співацькі навички, творчі здібності, збагачувати слуховий досвід і музичний кругозір. Виховувати культурну й освічену особистість.

Очікувані результати: учні знають 4 групи інструментів симфонічного оркестру, називають інструменти, що входять до їхнього

складу, розрізняють на слух їхні “голоси”, пояснюють роль тембру у створенні музичних образів, спостерігають за особливостями музики, виразно співають, беруть участь в інсценізаціях пісень.

Обладнання: _________________________________________

Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.

Домінанти уроку:

– симфонічний оркестр;

– роль тембру в музиці.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком ___,

Кількість присутніх на уроці ___,

Відсутніх ___.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності

класного приміщення до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання української народної пісні “Як діждемо літа”.

2.2. Розспівування.

2.3. Виконання в русі української народної пісні “Як діждемо літа”.

2.4. Бесіда за темою уроку.

2.5. Ознайомлення з інструментами симфонічного оркестру і персонажами музичної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.

2.6. Слухання тем дійових осіб симфонічної казки.

2.7. Слухання симфонічної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.

2.8. Ознайомлення з українською народною піснею “А продай, бабусю, бичка” (або “Ой ходила дівчина бережком”). Виконання з елементами інсценізації.

2.9. Виконання пісень “Ой чого ти, метелику” (муз. В. Верховинця) і української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” з інсценізацією.

2.10. Узагальнення матеріалу.

2.11. Вихід із класу під мелодію української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” (або за вибором учителя).

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Розспівування.

3.2. Виконання в русі української народної пісні “Як діждемо літа”.

3.3. Виконання пісень “Ой чого ти, метелику” (муз. В. Верховинця) і української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” з інсценізацією.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда.

У центрі уроку – симфонічна казка С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”. Композитор написав цю казку, щоб познайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру. Усі ролі в ній “виконують” різні інструменти, у кожного персонажа є своя музична тема. Познайомившись із симфонічною казкою С. Прокоф’єва, учні навчаться розрізняти “голоси” окремих інструментів, зрозуміють роль тембру (як одного із засобів виразності) у створенні музичних образів, набудуть нових знань про симфонічний оркестр.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Бесіда за темою уроку.

5.2. Ознайомлення з інструментами симфонічного оркестру і персонажами музичної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.

5.3. Слухання тем дійових осіб симфонічної казки.

5.4. Слухання симфонічної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.

5.5. Ознайомлення з українською народною піснею “А продай, бабусю, бичка” (або “Ой ходила дівчина бережком”). Виконання з елементами інсценізації.

6. Узагальнення та закріплення знань

6.1. Що нового про музику дізналися учні на уроці?

6.2. У чому незвичайність казки “Петрик і Вовк”?

6.3. Для чого композитор написав її?

6.4. Чого нового навчила нас ця симфонічна казка?

6.5. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

Музичну казку “Петрик і Вовк” знають у всьому світі. Її переклали англійською та іншими мовами. Завдяки їй ми дізналися нове про музику і навчилися цінувати дружбу, взаємовиручку, сміливість, кмітливість тощо.

8. Вихід із класу

Під мелодію української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” (або за вибором учителя).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Казку розповів… оркестр - Плани-конспекти уроків по музиці


Казку розповів… оркестр