Урок 29.
Казку розповів… оркестр
Мета уроку: познайомити учнів з симфонічною казкою С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк” і з інструментами симфонічного оркестру. Показати виражальні та зображальні можливості тембру як одного із засобів музичної виразності. Розвивати в учнів співацькі навички, творчі здібності, збагачувати слуховий досвід і музичний кругозір. Виховувати культурну й освічену особистість.
Очікувані результати: учні знають 4 групи інструментів симфонічного оркестру, називають інструменти, що входять до їхнього
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Домінанти уроку:
– симфонічний оркестр;
– роль тембру в музиці.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класу під звучання української народної пісні “Як діждемо літа”.
2.2. Розспівування.
2.3. Виконання в русі української народної пісні “Як діждемо літа”.
2.4. Бесіда за темою уроку.
2.5. Ознайомлення з інструментами симфонічного оркестру і персонажами музичної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.
2.6. Слухання тем дійових осіб симфонічної казки.
2.7. Слухання симфонічної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.
2.8. Ознайомлення з українською народною піснею “А продай, бабусю, бичка” (або “Ой ходила дівчина бережком”). Виконання з елементами інсценізації.
2.9. Виконання пісень “Ой чого ти, метелику” (муз. В. Верховинця) і української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” з інсценізацією.
2.10. Узагальнення матеріалу.
2.11. Вихід із класу під мелодію української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Розспівування.
3.2. Виконання в русі української народної пісні “Як діждемо літа”.
3.3. Виконання пісень “Ой чого ти, метелику” (муз. В. Верховинця) і української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” з інсценізацією.
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна бесіда.
У центрі уроку – симфонічна казка С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”. Композитор написав цю казку, щоб познайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру. Усі ролі в ній “виконують” різні інструменти, у кожного персонажа є своя музична тема. Познайомившись із симфонічною казкою С. Прокоф’єва, учні навчаться розрізняти “голоси” окремих інструментів, зрозуміють роль тембру (як одного із засобів виразності) у створенні музичних образів, набудуть нових знань про симфонічний оркестр.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Бесіда за темою уроку.
5.2. Ознайомлення з інструментами симфонічного оркестру і персонажами музичної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.
5.3. Слухання тем дійових осіб симфонічної казки.
5.4. Слухання симфонічної казки С. Прокоф’єва “Петрик і Вовк”.
5.5. Ознайомлення з українською народною піснею “А продай, бабусю, бичка” (або “Ой ходила дівчина бережком”). Виконання з елементами інсценізації.
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. Що нового про музику дізналися учні на уроці?
6.2. У чому незвичайність казки “Петрик і Вовк”?
6.3. Для чого композитор написав її?
6.4. Чого нового навчила нас ця симфонічна казка?
6.5. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Музичну казку “Петрик і Вовк” знають у всьому світі. Її переклали англійською та іншими мовами. Завдяки їй ми дізналися нове про музику і навчилися цінувати дружбу, взаємовиручку, сміливість, кмітливість тощо.
8. Вихід із класу
Під мелодію української народної пісні “Соловеєчку, сватку, сватку” (або за вибором учителя).