Конкурентоспроможність товарів

Конкурентоспроможність товарів – відповідність товару вимогам ринку, можливість збуту його на конкретному ринку. Її можна визначити, порівнюючи конкурентні товари між собою. Конкурентоспроможність – поняття відносне, чітко прив’язане до ринку та часу продажу (для товарів сезонного попиту). Одночасно у кожного покупця є свій критерій оцінки задоволення власних потреб. Тому конкуренція набуває ще індивідуального відтінку. Витрати покупця складаються з двох частин – витрат на купівлю (ціна товару) та витрат, пов’язаних із споживанням.

Разом вони складають ціну споживання, яка здебільшого значно перевищує продажну ціну (в загальних експлуатаційних витратах за весь строк роботи вантажної машини продажна ціна становить лише 15%, магістрального літака – 11%, побутового холодильника – 10%, трактора – 19%). Тому найбільш конкурентоспроможний не той товар, за який просять мінімальну ціну на ринку, а той, у якого мінімальна ціна споживання за весь строк служби у покупця. Оцінка конкурентоспроможності товару включає такі етапи: 1) аналіз ринку на вибір найбільш конкурентоспроможного товару-взірця як бази для порівняння та визначення рівнів конкурентоздатності даного товару; 2) визначення набору порівняльних параметрів загальних товарів; 3) розрахунок інтегрального показника конкурентоспроможності даного товару.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Конкурентоспроможність товарів - Економічний словник


Конкурентоспроможність товарів