Мета: перевірити рівень сформованості обчислювальних навичок, знання порядку виконання дій одного ступеня і різних ступенів, уміння порівнювати іменовані числа; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬНА РОБОТА
1. Математичний диктант (для обох варіантів).
А) Число 78 зменшити на різницю чисел 50 і 10;
Б) число 60 збільшити на добуток чисел 2 і 9;
В) число 100 зменшити на частку чисел 27 і 3;
Г) добуток чисел 3 і 6 збільшити на 34;
Д) число 27 розділити на 3 і додати 91;
Є)
1 варіант
2. Обчислити значення виразів.
3. Порівняти. Поставити необхідні знаки.
4. Замість [ ] поставити потрібне число.
5*. Вставити замість зірочки відповідний знак дії, щоб рівності були правильні.
2 варіант
2. Обчислити значення виразів.
3. Порівняти. Поставити необхідні знаки.
4. Замість [ ] поставити потрібне число:
5. Вставити
Шкала оцінювання
1 з.- 3 бали: по 0,5 бала за вираз.
2 з.- 4 бали: по 0,5 бала за вираз.
3 з.- 2 бали: 0,5 бала за нерівність.
4 з.- 1 бал: по 0,5 бала – за правильно визначений компонент дії.
5 з.- 2 бали.
Фізкультхвилинка
III. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЛОГІЧНИХ ЗАДАЧ
1) Є дві посудини місткістю в 3 л і в 5 л. Інших місткостей немає. Як налити з водопровідного крану в більшу посудину 1 л води?
Розв’язання. Наллємо в малу посудину з крану Злі переллємо їх у велику посудину. Знову наллємо в малу посудину з крану Злі віділлємо з неї у велику посудину 2 л (поки не заповнимо велику посудину). У малій посудині залишиться 1 л. Випорожнимо велику посудину і переллємо в неї 1 л з малої.
2) Серед цих фігур є квадрати і трикутники; великі, маленькі і середні, чорні і білі. Скільки фігур мають з фігурою А тільки дві однакові властивості?
Розв’язання. Фігура А – великий білий квадрат. Тільки дві однакові властивості з ним мають великий білий трикутник (розмір і колір), великий чорний квадрат (розмір і форма), маленький і середній білі квадрати (колір і форма).
Відповідь: 4 фігури.
3) Перед довгою розлукою п’ятеро друзів обмінялися фотографіями: кожен дав кожному по одній своїй фотографії. Скільки їм для цього знадобилося фотографій?
Розв’язання
– Перший спосіб. Кожен дав по чотири фотографії, тому всього знадобилося 4 • 5 = 20 фотографій.
– Другий спосіб. Кожен отримав по чотири фотографії, тому всього знадобилося 4 • 5 = 20 фотографій.
Відповідь: 20.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ