Урок 21.
Музичний театр
Мета уроку: узагальнити знання учнів про музично-театральні жанри. Познайомити з музикою балету С. Прокоф’єва “Попелюшка”. Розвивати емоційно-чуттєву сферу школярів, музичні і творчі здібності. Виховувати в учнів ціннісне ставлення до мистецтва, балетної класики, викликати бажання відвідати оперні та балетні спектаклі.
Очікувані результати: учні пояснюють особливості музично-театральних жанрів, розрізняють ознаки опери і балету, наводять приклади відомих танців з балетів П. Чайковського і С.
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Домінанти уроку:
– музичний театр;
– балет;
– музично-театральні жанри.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до
2.2. Розспівування. Українська народна пісня “Засмучений зайчик” (обр. Я. Степового).
2.3. Продовження розучування “Пісні про сіамського кота” (муз. І. Кириліної).
2.4. Розучування української народної пісні “Зима і Весна” (обр. Я. Степового). Виконання творчого завдання.
2.5. Бесіда за темою уроку.
2.6. Слухання “Вальсу” і “Сцени з Годинником” з балету С. Прокоф’єва “Попелюшка”.
2.7. Виконання творчого завдання.
2.8. Узагальнення матеріалу.
2.9. Вихід із класу під “Вальс” з балету С. Прокоф’єва “Попелюшка” (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Повторення матеріалу попереднього уроку.
3.2. Розспівування.
3.3. Продовження розучування “Пісні про сіамського кота” (муз. І. Кириліної).
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна співбесіда з учнями.
Учні продовжують знайомитися із шедеврами світового балету. На цьому уроці прозвучить музика з балету С. Прокоф’єва “Попелюшка”, яка змусить учнів пережити емоції, виражені в ній, відчути відтінки почуттів і настроїв, поєднання виражального і зображального тощо. Яскраві музичні приклади збагатять емоційність і слуховий досвід учнів, викличуть бажання переглянути балет на сцені оперного театру.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Розспівування. Українська народна пісня “Засмучений зайчик” (обр. Я. Степового).
5.2. Розучування української народної пісні “Зима і Весна” (обр. Я. Степового). Виконання творчого завдання.
5.3. Бесіда за темою уроку.
5.4. Слухання “Вальсу” і “Сцени з Годинником” з балету С. Прокоф’єва “Попелюшка”. Перегляд відео-фрагментів балету.
5.5. Виконання творчого завдання.
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. Музика якого балету прозвучала на уроці?
6.2. Як вона вплинула на почуття учнів? Що вони пережили?
6.3. Які музично-театральні жанри знають учні? Чому вони так називаються?
Протягом двох уроків учні знайомилися із шедеврами світового балету, вчилися розуміти особливості цього жанру. Мабуть, враження від прекрасної музики викличуть бажання ближче познайомитися з балетом і відвідати балетний спектакль.
6.4. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Опера та балет мають спільні і відмінні риси. Спільні – це музичні спектаклі, які йдуть на сцені театру опери і балету. Відвідування балетних спектаклів залишить слід на все життя, подарує відчуття високого і прекрасного, до чого завжди прагне людина.
8. Вихід із класу
Під музику “Вальсу” з балету “Попелюшка” (або за вибором учителя).