Історія економічних вчень
МАРЖИНАЛІЗМ. СТАНОВЛЕННЯ НЕОКЛАСИЧНОЇ ТРАДИЦІЇ В ЕКОНОМІЧНІЙ ТЕОРІЇ
Обгрунтуйте концепцію еластичного попиту А. Маршалла
Розвиваючи теорію “ціни попиту”, Маршалл висунув концепцію “еластичності попиту”.
Він поставив попит на певний товар у функціональну залежність від трьох факторів – граничної корисності, ринкової ціни і грошового доходу, який використовується на споживання. Особливе місце автор “Принципів економіки” відводив першому з них. Гранична корисність дорівнює тій
Під дією кожного зі згаданих факторів попит змінюється із певною еластичністю. Під “еластичністю попиту” Маршалл розумів функціональну залежність зміни обсягу попиту під впливом зміни граничної корисності та ринкової ціни товару й доходу його споживача. Зокрема, зміною ціни визначається цінова еластичність
Маршалл розрізняв еластичний і нееластичний попит. Попит буде еластичним, коли він змінюється більшою мірою, ніж ціна, яка зумовила зміну попиту, і буде нееластичним, якщо змінюватиметься меншою мірою, ніж ціна. Найменш еластичним, на думку англійського економіста, є попит на товари першої потреби (воду, сіль, хліб, картоплю, цукор тощо). При цьому еластичність попиту висока за високих цін і значна за середніх; вона зменшується при зниженні цін і поступово зникає, коли падіння цін заходить так далеко, що досягається рівень повного насичення цієї потреби.