ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ

Мета: формувати в учнів уявлення про медичну службу в Україні; розвивати вміння звертатися по допомогу до лікаря-фахівця чи медсестри; прищеплювати бажання піклуватися про своє здоров’я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліцопитування

– Що таке інфекція? Які інфекції вам відомі?

– Що ви знаєте про ВІЛ? Яку хворобу він спричиняє?

– Чому СНІД – це небезпечна хвороба?

– Коли можна заразитися ВІЛ?

– Продовжіть речення: “Зараження ВІЛ не відбувається…”.

Добре, коли людина здорова. Та щойно захворіє, одразу згадує, що є медичні працівники, які обов’язково допоможуть.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про охорону здоров’я дітей в Україні.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступна бесіда

– Охорона здоров’я людини та виховання здорових дітей були основними проблемами в усі часи.

– Які медичні та оздоровчі заклади вам відомі? (Лікарня, поліклініка, санаторій, оздоровчі центри, табори)

– Хто, крім рідних та близьких, має піклуватися про ваше здоров’я? (Лікарі, медичні сестри, масажисти, інструктори

ЛФК…)

2. Робота за підручником (с. 81-84)

Робота в парах

Учні об’єднуються у пари та пригадують ситуації, коли вони або хтось із їхніх знайомих захворіли, обговорюють ситуації за запитаннями, поданими у підручнику.

Вправа “Мікрофон”

Учитель пропонує учням за мал. 23 назвати установи охорони здоров’я. Робота в групах

Учні по черзі називають медичні установи, які є в їхньому населеному пункті.

– Що роблять дітям у дитячих поліклініках?

– Як називають дитячого лікаря?

– Лікарі яких спеціальностей працюють у поліклініці?

Робота в групах

Інсценізація

Учні об’єднуються у 6 груп (“педіатр”, “окуліст”, “стоматолог”, “ЛОР”, “хірург”, “кардіолог”), розподіляють ролі та розігрують сценки про лікаря і пацієнта.

– Що ви прочитали про амбулаторії сімейної медицини?

– Як ви розумієте слова давньогрецького лікаря Гіппократа про хвороби?

– Коли пацієнта можуть госпіталізувати?

– Чому не варто відмовлятися від госпіталізації?

Робота в малих групах

Учні працюють за завданнями підручника.

– Зробіть висновок та порівняйте його із висновком у підручнику.

– Для чого призначені санаторії?

– Що ви прочитали про санаторії?

Робота в групах

Учні працюють за завданнями підручника.

3. Фізкультхвилинка

Руханка-інсценізація

Учні по черзі показують пантомімою одне з того, що можна робити на курорті, а решта повторюють ці рухи та вгадують, що саме було показано.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

– На картках записані назви медичних установ. Підкресліть ті, що є в нашому місті. (Лікарня, дитяча поліклініка, швидка допомога, поліклініка для дорослих, санаторій, оздоровчий центр, фітнесцентр, кабінет ЛФК, курорт)

2. Робота в групах

– А чи знаєте ви, до якого лікаря слід звертатися, якщо виникають певні проблеми зі здоров’ям?

Перед вами – картки, на яких потрібно з’єднати стрілками ознаку хвороби і спеціальність лікаря, до якого ви звернетеся по допомогу.

Ознаки хвороби

Лікар

Висока температура

Терапевт

Порушення зору

Стоматолог

Зубний біль

Окуліст

Біль у вусі

Лор

Травма ноги

Кардіолог

Біль у серці

Хірург

Сильний головний біль

Невропатолог

3. Бесіда (див. додатковий матеріал до уроку)

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ

Бесіда

– Які ще кабінети є в деяких дитячих поліклініках?

– Чому кожна людина має стежити за своїм здоров’ям, регулярно перевіряти його стан?

– Як слід учинити, якщо ви відчули раптове нездужання?

– Згадайте, за яким номером телефону викликають швидку допомогу.

– Чому під час деяких захворювань лікування вдома не допомагає?

– Куди тоді везуть хворого?

– Яке лікування проводять у лікарні?

– Чому не можна пустувати із номером телефону “103”?

– Занотуйте в записниках прізвища, імена та по батькові дільничного педіатра, стоматолога та інших фахівців, які допомагають вам рости здоровими.

– Коли ви востаннє були на прийомі у дільничного педіатра? А в інших фахівців?

– Поміркуйте! Дайте відповіді на запитання.

– Про що я замислююся напередодні відвідування лікаря, коли хворію?

– Коли виникла проблема з моїм здоров’ям?

– Чи траплялося це в мене раніше?

– Що я відчуваю?

– Чи пропустив я заняття у школі, коли хворів?

– Чи вживаю я зараз ліки?

– Про що я замислююся після відвідування лікаря?

– Хто говорив під час відвідування більше за всіх?

( ) Я;

( ) лікар;

( ) той, хто був зі мною (мама або тато).

– Чи ставив я всі свої питання, що мене турбували, лікареві?

– Чи все я зрозумів із того, що говорив лікар?

– Чи допомогло це мені краще турбуватися про себе? Як саме?

– Чи зможу я поводитися інакше іншого разу, коли я буду в лікаря? Висновок. Ніхто краще за тебе не може піклуватися про твоє здоров’я, ніж ти сам.

4. Гра “П’ять речень”

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Що таке поліклініка?

– Лікарі яких спеціальностей працюють у поліклініці?

– Що таке лікарня?

– Чому не можна пустувати із номером телефону “103”?

– Що роблять медичні працівники в лікарні?

– Чим поліклініка відрізняється від лікарні?

– Чи були ви коли-небудь у санаторії? Поділіться своїми враженнями.

– Чи є в нашій місцевості санаторії?

– Яку медичну допомогу отримують у санаторіях?

– Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я людини?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 81-84).




ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ