Пам’ять комп’ютера. Внутрішня й зовнішня пам’ять комп’ютера. Оперативна пам’ять комп’ютера. Зовнішні запам’ятовуючі пристрої комп’ютера. Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор. Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально-модульний принцип будови комп’ютера. Принципи роботи комп’ютера: принцип програмного управління, принцип адресності

ТЕМА 2. ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА (5 ГОДИН)

Урок 8

Пам’ять комп’ютера. Внутрішня й зовнішня пам’ять комп’ютера. Оперативна пам’ять комп’ютера. Зовнішні запам’ятовуючі пристрої комп’ютера.

Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор.

Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально-модульний принцип будови комп’ютера.

Принципи роботи комп’ютера:

принцип програмного управління, принцип адресності

Мета:

– ознайомити учнів із зовнішніми та внутрішніми запам’ятовуючими пристроями ПК та принципами їх роботи. Вивчити види дисків та їх характеристики;

– закріпити навички роботи учнів з клавіатурою ПК; перевірити та оцінити уміння учнів працювати з клавіатурою, швидкість та ефективність набирання символів;

– розвивати творчі здібності учнів, практичні навички роботи з клавіатурою, логічне мислення, пам’ять;

– виховувати уміння проводити об’єктивну самооцінку, самостійність та відповідальність.

Тип

уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

1. Які основні функції клавіатури? Назвіть основні групи клавіш.

2. Для чого призначена додаткова клавіатура? Які клавіші основної клавіатури вона дублює?

3. Для чого призначені функціональні клавіші?

4. Яка закономірність у розташуванні алфавітно-цифрових клавіш?

5. Яким чином можна знаходити потрібні літери, не дивлячись на клавіатуру?

6. Як уключається цифрова клавіатура?

7. Чи можна натискати дві клавіші одночасно? Якщо так, то які, яким чином і для чого?

8. За рахунок чого забезпечується можливість друку великими та малими літерами різних алфавітів? Як це здійснюється?

9. У чому відмінність застосування клавіш Shift та Caps Lock?

10. Перелічіть основні типи сканерів.

11. За якими ознаками класифікуються принтери?

12. Які основні характеристики моніторів?

13. Які ще пристрої вводу-виводу ми не назвали?

II. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя за допомогою комп’ютерної презентації за планом:

– Процесор. Будова. Функції. Основні характеристики.

– Внутрішня пам’ять комп’ютера. Її види. Функції. Основні характеристики.

– Зовнішня пам’ять комп’ютера. Її види. Функції. Основні характеристики.

– Принципи роботи ПК.

 Память компютера. Внутрішня й зовнішня память компютера. Оперативна память компютера. Зовнішні запамятовуючі пристрої компютера. Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор. Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально модульний принцип будови компютера. Принципи роботи компютера: принцип програмного управління, принцип адресності

 Память компютера. Внутрішня й зовнішня память компютера. Оперативна память компютера. Зовнішні запамятовуючі пристрої компютера. Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор. Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально модульний принцип будови компютера. Принципи роботи компютера: принцип програмного управління, принцип адресності

 Память компютера. Внутрішня й зовнішня память компютера. Оперативна память компютера. Зовнішні запамятовуючі пристрої компютера. Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор. Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально модульний принцип будови компютера. Принципи роботи компютера: принцип програмного управління, принцип адресності

III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Заповніть таблицю, вписавши в її стовпчики назви пристроїв внутрішньої та зовнішньої пам’яті.

Внутрішня пам’ять

Зовнішня пам’ять

Назва

Основні функції та характеристики

Назва

Основні функції та характеристики

2. Що називають кеш-пам’яттю?

3. Що називають тактовою частотою процесора?

4. ROM і RAM – це…

А) види дискет;

Б) види програм для ЕОМ;

В) клавіші на клавіатурі;

Г) види пам’яті комп’ютера.

5. Запишіть у колонки таблиці подані види пам’яті:

Оперативна пам’ять; вінчестер; флеш-пам’ять; постійна пам’ять.

Енергозалежна

Енергонезалежна

IV. Закріплення навичок роботи з клавіатурою на клавіатурному тренажері

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника.

Заповнити таблицю “Принципи роботи ЕОМ”

Назва принципу

У чому він полягає

Принцип програмного управління

Принцип адресності


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Пам’ять комп’ютера. Внутрішня й зовнішня пам’ять комп’ютера. Оперативна пам’ять комп’ютера. Зовнішні запам’ятовуючі пристрої комп’ютера. Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор. Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально-модульний принцип будови комп’ютера. Принципи роботи комп’ютера: принцип програмного управління, принцип адресності - Плани-конспекти уроків по інформатиці


Пам’ять комп’ютера. Внутрішня й зовнішня пам’ять комп’ютера. Оперативна пам’ять комп’ютера. Зовнішні запам’ятовуючі пристрої комп’ютера. Дискові накопичувані, їх основні характеристики та принципи роботи. Розміщення повідомлень на магнітних дисках. Процесор. Основні характеристики та функції процесора. Звукові та відеоплати. Контролери. Адаптери. Магістраль. Магістрально-модульний принцип будови комп’ютера. Принципи роботи комп’ютера: принцип програмного управління, принцип адресності