Мета: перевірити, як учні вміють застосовувати свої знання про воду; розвивати пам’ять, мислення, мовлення; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Якої шкоди судноплавству завдають сильні шторми?
– Чи була у вас можливість спостерігати повені – сезонні підняття рівня води?
– Як утворюються ущелини і печери в горах?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ви перевірите, як вмієте застосовувати свої знання про
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 24-25)
2. Підсумкова перевірна робота
1 варіант
І рівень
Дайте правильну відповідь.
1. Вода у газоподібному стані – це:
А) сніг і лід;
Б) пара;
В) дощ.
2. Вода потрібна:
А) рослинам;
Б) тваринам;
В) усім живим організмам.
3. Вода у газоподібному стані
А) має форму;
Б) не має форми.
4. У природі вода перебуває у ____ станах:
А) двох;
Б) трьох;
В) чотирьох.
5. Град – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
6. Роса – це:
А) твердий
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
7. Сніг – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
8. Пара – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
II рівень
9. Підкресліть властивості води-рідини.
Безбарвна, має форму, текуча, має запах, прозора.
10. Доповніть твердження.
У які пори року в природі відбуваються такі перетворення води:
З рідкого стану – в твердий?
З рідкого стану – в газоподібний?
(Узимку, навесні, влітку, восени)
11. Які речовини не розчиняються у воді? Підкресліть.
Крейда, сіль, глина, олія, пісок, цукор.
12. Установіть відповідність.
Твердий стан води -1 °C
-12 °С
Рідкий стан води +15 °С
13. Доповніть твердження.
Вода з ____ стану переходить у ____ при ____.
(Рідкий, газоподібний, при охолодженні)
III рівень
Поміркуйте. Запишіть свої міркування.
14. Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватися водопровідні труби?
15. Чому плями від олії не можна змити водою?
2 варіант
І рівень
Дайте правильну відповідь.
1. Вода у твердому стані – це:
А) сніг і лід;
Б) пара;
В) дощ.
2. Без води не можуть жити:
А) рослини;
Б) тварини;
В) усі живі організми.
3. Вода у рідкому стані:
А) має форму;
Б) не має форми.
4. Іній – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
5. Туман – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
6. Дощ – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
7. Лід – це:
А) твердий стан води;
Б) рідкий стан води;
В) газоподібний стан води.
8. Доповніть речення.
Без води – ____ рослини, ____ тварини.
(Гинуть, засихають)
II рівень
9. Підкресліть властивості льоду.
М’який, твердий, має запах, прозорий, безбарвний.
10. Доповніть твердження.
У які пори року в природі відбуваються такі перетворення води:
З газоподібного стану – в рідкий? ____
З твердого стану – в рідкий? ____
(Узимку, навесні, влітку, восени)
11. Які речовини розчиняються у воді? Підкресліть.
Крейда, сіль, глина, олія, пісок, цукор.
12. Установіть відповідність.
Твердий стан води -7 °С
+1 °С
Рідкий стан води +10 °С
13. Доповніть твердження.
Якщо нагрівати ____, то ____ перетворюються на ____.
(Воду, вони, сніг і лід)
III рівень
Поміркуйте. Запишіть свої міркування.
14. Чому в акваріумі добре видно рибок, рослини, пісок?
15. Знайдіть помилки. Запишіть кожне речення правильно.
Більшу частину поверхні Землі займає суша.
Вода є не в кожній живій істоті.
Прісної води на Землі багато.
Оцінювання
І рівень. Кожне завдання оцінюється 1 балом.
II рівень. Кожне завдання оцінюється 2 балами.
III рівень. Кожне завдання оцінюється 3 балами.
Максимальна кількість балів – 24.
Для оцінювання потрібно поділити суму набраних учнем балів на два.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Які труднощі виникли під час перевірної роботи? Чи вдаюся вам їх подолати?