УРОК 11. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ “ОРГАНІЗМ ЯК ЖИВА СИСТЕМА” *
Мета: узагальнити та систематизувати знання за вивченими темами; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння виконувати тестові завдання різних рівнів складності; виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість.
Обладнання: роздавальні матеріали із завданнями.
Тип уроку: контролю, оцінки й корекції знань учнів.
Завдання для контролю
Варіант 1
I рівень
1. Назвіть орган, який забезпечує
А) Корінь;
Б) стебло;
В) квітка;
Г) лист.
2. Трахеї – це основний орган дихання у:
А) риб;
Б) птахів;
В) комах;
Г) рослин.
3. За способом живлення автотрофом є:
А) пшениця;
Б) ховрах;
В) лисиця;
Г) людина.
4. Орган розмноження картоплі:
А) кореневище;
Б) цибулина;
В) бульба;
Г) листковий живець.
5. Серед названих тварин прямий розвиток мають:
А) корова;
Б) метелик;
В) жаба;
Г) коник.
6. Протягом усього життя росте:
А) людина;
Б) береза;
В) миша;
Г) муха.
ІІ рівень
7. Вставте пропущені
Під час дихання організми споживають_____________ та виводять _____________________.
8. Визначте зайве слово.
Пшениця, жито, береза, огірки.
9. Закінчіть речення.
Кожному організму як живому тілу притаманна сукупність ознак і властивостей: живлення, _______________________.
ІІІ рівень
10. З’єднайте лініями назву рослини та відповідний спосіб вегетативного розмноження.
Фіалка цибулинами
Тюльпан листковими живцями
Смородина відводками гілки
11. Наведіть 2-3 приклади пристосувань тварин до умов навколишнього середовища.
_______________________________________________________________________
IV рівень
12. Чому насіння може проростати без світла, а доросла рослина без світла не може розвиватися?
_______________________________________________________________________
Варіант 2
I рівень
1. Назвіть орган, який забезпечує взаємозв’язок між органами рослини.
А) Корінь;
Б) стебло;
В) квітка;
Г) лист.
2. У рослин дихають:
А) листя;
Б) листя та стебло;
В) корінь та листки;
Г) всі названі органи.
3. За способом живлення гетеротрофом є:
А) кукурудза;
Б) корова;
В) конвалія;
Г) соняшник.
4. Орган розмноження тюльпана:
А) кореневище;
Б) цибулина;
В) бульба;
Г) листковий живець.
5. Серед названих тварин непрямий розвиток мають:
А) корова;
Б) жаба;
В) собака;
Г) кішка.
6. Зростає лише до досягнення певного віку:
А) дуб;
Б) соняшник;
В) кит;
Г) горобина.
ІІ рівень
7. Вставте пропущені слова.
Фотосинтез відбувається за участі хлорофілу та наявності _____________ та ________________________.
8. Визначте зайве слово.
Дуб, пшениця, липа, клен.
9. До основних способів вегетативного розмноження рослин відносять розмноження цибулинами, ____________________________________.
ІІІ рівень
10. З’єднайте лініями назву рослину та відповідний спосіб вегетативного розмноження.
Картопля кореневищами
Суниця бульбами
Конвалія повзучими стеблами
11. Наведіть 2-3 приклади пристосувань рослин до умов навколишнього середовища.
_______________________________________________________________________
IV рівень
12. Чому в океанах на великих глибинах, де низька температура і високий тиск, більшість тварин є хижаками?
_______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
* Проводиться на розсуд учителя.