Урок 3. ПІСНЯ
Вступ
Пісень незчисленна кількість. Вони можуть звучати за різних життєвих обставин. Є пісні сумні і веселі, дитячі і дорослі, народні і спеціально вигадані композиторами, про природу і про людей.
Про кого ми співатимемо сьогодні? Послухайте вірш і здогадайтеся:
А ви бажаєте старанно вчитись,
Писати грамотно, науки всі вивчать,
Натхненно, наполегливо трудитись
Й про все на світі пісеньки співать?
Наступна пісня буде про школярів! Прослухайте пісню Філарета Колесси “Школяр”, а потім – розпочніть
Демонстрація пісні “Школяр”
Розучування пісні “Школяр”
Розповідь про пісню Л. Бетховена “Бабак”
Мелодія складається зі звуків різної висоти і тривалості: низьких і високих, довгих і коротких. Під час слухання наступного твору зверніть на це увагу.
Ми слухатимемо пісню Людвіга Бетховена “Бабак”. Слова до неї написав німецький поет Йоганн Гете. Твір розповідає про нелегке життя мандрівного музиканта, з яким ділить горе і радість маленьке звірятко – бабак.
Вслухайтеся в зміст цієї скромної, але внутрішньо багатої пісні, відчуйте її красу.
Слухання.
Аналіз прослуханого твору
Пісня “Бабак” має сумний характер. Надзвичайно проста і водночас виразна мелодія передала стан душі мандрівного музиканта, його смуток і доброту. Спів супроводжувався музичним інструментом фортепіано, який зображував звучання шарманки.
Завдання
Який настрій пісень про школу?
З чого складається музична мелодія?
На якому музичному інструменті Л. Бетховен передав звучання шарманки в пісні “Бабак”?
Підсумки уроку
Сьогодні на уроці ми дізналися, що мелодія складається зі звуків різної висоти і тривалості, а також прослухали пісні “Школяр” та “Бабак”.