РОЗДІЛ 2 ТЕКСТ
& 5. ПОДІЛ ТЕКСТУ НА ЧАСТИНИ. СКЛАДАННЯ ПЛАНУ. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА РОЛЛЮ АБЗАЦІВ У ТЕКСТІ
29. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте вірш.
НАШ ПРАПОР
Небеса блакитні
Сяють з глибини.
А пшеничні й житні
Мерехтять лани.
Образ цей не зблідне,
Хоч минуть жнива.
Це знамено рідне –
Злото й синява.
Прапор наш, як літо,
В сонці майорить –
По долині жито,
По горі блакить.
Дмитро Павличко
2. Розгляньте фотографію українського пшеничного поля. На що схожі
3. Розкажіть про державний символ – прапор України.
Виднокі́л небокрай о́брій горизо́нт
Візьміть до уваги! План допомагає висловлювати думки послідовно, не пропускати нічого важливого.
30. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте текст. Яка його тема і мета?
ОБЖиНКИ
Жнива скінчилися.
Женці обходять ниву, збирають незрізані колоски і в’ють вінок, уплітаючи в них польові квіти.
Сплетеним вінком увінчують голову найкращої з дівчат, і всі гуртом ідуть з піснями на господарський двір.
Господар зустрічає женців із хлібом-сіллю і запрошує до хати.
Женці
Слово про слово
Уві́нчувати – класти вінок кому-небудь на голову як знак високої шани.
2. Запишіть у формі плану послідовність дій, описаних у тексті.
31. 1. Прочитай текст. Визнач, який він – художній чи науковий.
Українська мова – державна мова українського народу, наш державний символ. Вона разом із польською, словацькою, чеською, болгарською, сербською та іншими мовами належить до мов Європи. Ця сім’я мов є найбільш вивченою і поширеною. Цими мовами розмовляє більше половини населення земної кулі. Разом із російською і білоруською мовами українська мова утворює східнослов’янську групу мов.
2. Поділи текст на абзаци.
3. Склади план тексту й підготуй розповідь за складеним планом.
32. 1. Розглянь фотоілюстрації. За ними склади розповіді про різні захоплення дітей.
2. Розкажи в класі про власне захоплення. Продемонструй його результати.