ПОВЕДІНКА БІЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОЇ КОЛІЇ

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки біля залізничної колії; навчати наводити приклади наслідків порушення правил пішоходів, читати дорожні знаки; виховувати дисциплінованість, обережність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– Які правила дорожнього руху ви знаєте?

– Для чого слід виконувати правила дорожнього руху?

– Чи користуєтеся ви громадським транспортом? Яким? Де ви його чекаєте?

– Що може перешкоджати оглядовості дороги?

Як потрібно переходити дорогу з обмеженою оглядовістю?

– Чи можна переходити дорогу, якщо нею рухається вантажний автомобіль, який обмежує оглядовість? Як слід діяти у такій ситуації?

– Чому слід бути особливо обережним на дорозі з обмеженою оглядовістю?

– Чи доводилося вам без дорослих переходити дорогу з обмеженою оглядовістю? Якщо так, що заважало вам добре проглянути проїжджу частину дороги?

2. Робота над загадками

– Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороконіжка. (Потяг)

– Держиться за проводи,

Бігає туди-сюди,

А за нею – з десяток

Близнюків-дитяток.

(Електричка)

– В полі драбина лежить,

Дім по сходинках біжить. (Потяг)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Напевно, кожен з вас користувався залізничним транспортом. Задля власної безпеки необхідно знати правила поведінки біля залізничної колії, з якими ми сьогодні й ознайомимося.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

– Які види транспорту ви знаєте?

– Як називають місце перетину автомобільним доріг?

2. Робота за підручником (г. 98-101)

– Розгляньте фотографії нас. 98. Що називають залізничним переїздом?

– Розгляньте малюнки на с. 98. Якими дорожніми знаками позначають залізницю і залізничний переїзд?

– Яких правил слід дотримувати, щоб уникнути небезпечних ситуацій на залізничному переїзді та біля залізничних колій?

Запам’ятайте! Потяг не може швидко зупинитися. У нього дуже довгий гальмівний шлях.

– Розгляньте фотографії на с. 99. Чим треба керуватися на залізничному переїзді?

– Як подаються світлові сигнали? звукові сигнали?

– Розгляньте малюнки на с. 100. Коли проїзд заборонено? Коли можна переходити залізничну колію?

– Розгляньте фотографії на с. 101. Що на залізниці небезпечно?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над загадкою

– Гуркотить, стукотить, мов сто коней біжить.

2. Вікторина

1) Які ви знаєте дорожні знаки, що розташовують поблизу залізничної колії? (“Залізничний переїзд без шлагбаума”, “Залізничний переїзд зі шлагбаумом”)

2) Де дозволено переходити залізничну колію? (Тільки на залізничному переїзді, через спеціальні мости та переходи, розташовані над залізничною колією, та по підземних тунелях.)

3) Що обладнують на залізничних переїздах, які охороняються? (Світлофори, вказівники, шлагбауми)

4) Як необхідно переходити переїзди, що охороняються? (Наближаючись до переїзду, пішоходи повинні стежити за сигналізацією та вказівками чергового по переїзду.)

5) Яким є основне правило переходу залізничного переїзду? (Бути особливо уважним, наближаючись до залізничного переїзду.)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

– Що називається залізничним переїздом? Якими бувають залізничні переїзди?

– Коли залізнична колія буває небезпечною?

– Яких правил поведінки слід дотримувати біля залізничної колії?

– Ознайомте своїх братиків і сестричок із вивченими правилами.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ПОВЕДІНКА БІЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОЇ КОЛІЇ - Плани-конспекти уроків по валеології


ПОВЕДІНКА БІЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОЇ КОЛІЇ