І семестр
UNIT 1. MASS MEDIA: THE PRESS
УРОК 12
Тема. Reading a Newspaper. Learning Strategies
Мета: вдосконалювати навички аудіювання, ММ і ДМ з теми “Спілкування в школі та після уроків”; формувати навички вживання ситуативної лексики у граматичних структурах Present, Past Simple Tense / should / would; формувати навички теоретичного та практичного виконання завдань проблемно-пошукового характеру; розвивати фантазію, уяву, спостережливість і естетичне сприйняття навколишнього середовища; сприяти розвитку самостійного аналітичного мислення, вміння працювати
ХІД УРОКУ
I. Організація класу. Привітання
II. Підготовка до іноземного мовлення
Фонетична й мовленнєва зарядка.
III. Основна частина уроку
A) Ех. 7, р. 22 – Look through the newspaper index again and discuss the information you are interested in.
B) Ex. 1, p. 23 – Listen(page 249) to Ann’s report about early newspapers in the USA and answer the questions:
– When was the first true newspaper printed?
– What was the name of the first successful newspaper in the USA?
– When did it begin printing?
– Why was 1833 important in newspaper publishing?
– List four ways the penny newspapers were like the newspapers of today.
C) Ex. 3 p. 23 – Look and say what modern newspapers people in Great Britain and the USA read. Start like it’s shown on the pattern.
D) Learning Strategies: Reading Newspapers and Talking
– The article presents the general picture of…
– The author (reporter) provides the detailed analysis of…
– The author describes different problems connected with…
– The author draws our attention to / shows / tells us about…
– In the opening Lines of the article the author tells that…
– The article deals with…
– The aim of the article is to discuss / to show / to comment on…
– The keynote of the article is…
– We can draw the conclusion that…
– This article helps me to understand / gives me useful information about…
– This article made me think about…
E) Ex. 4, p. 24 – Read the extracts from the newspaper articles and match them with the headlines. Say what topics the articles cover:
1 – В
2 – D
3 – C
4 – А
F) Ex. 5, p. 26 – Choose one of the articles of Ex. 4, read it again and exchange the information with the other groups in class. Use the learning strategies on p. 24.
IV. Завершальна частина уроку
Домашнє завдання
Ех. 7, р. 26.
Підсумок уроку
Учитель підбиває підсумки уроку й оцінює роботу учнів.