7 КЛАС
Тема 2. Композиція музичного твору
Урок 32
Тема уроку. Ритмічна вправа на поділ уваги. Робота над піснею “Чорнобривці”. Слухання музики А. Штогаренко. Концерт-сюїта “Партизанські картинки”
Мета уроку: закріплювати знання з основ музичної грамоти, зокрема метр, ритм; розвивати співацькі навички та метро-ритмічний слух; виховувати інтерес до музичного мистецтва.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітофон, форгепіано, аудіо-записи, портрет А. Штогаренка, репродукція картини А. Константинопольського
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування.
III. Ритмічна вправа на поділ уваги.
Права рука
Ліва рука
Проплескування
Розбираю вправу по окремих тактах, а потім проплескую з учнями разом. Бажаючих опитую індивідуально на оцінку.
IV. Робота над піснею “Чорнобривці” В. Верменича.
Спів з характером, зосереджено, широко, наспівно, задушевно.
Звергаю увагу на ритмічну побудову приспіву (тріолі).
V. Слухання музики.
1. Вступна розповідь.
Андрій
Працював професором Київської консерваторії. Творчий здобуток композитора великий: 6 симфоній, сюїти, симфонічні поеми.
Сьогодні ми послухаємо сюїту “Партизанські картинки”. Це програмовий твір у формі сонатного алегро, написаний для фортепіано і симфонічного оркестру. Складається сюїта з шести частин. Це музичні оповіді про події Другої світової війни: “Спогад”, “Раптовий удар”, “Лист матері”, “На привалі”, “Туга матері за вбитим сином”, “Радість народу-переможця”. Всі ви читали про події цієї війни, де загинули мільйони людей. Композитори ці події відображали у своїх творах, а художники на своїх полотнах.
2. Погляньте на репродукцію картини А. Константинопольського “На привалі” і послухайте дві частини сюїти: “Спогад” і “Раптовий удар”.
(Діти слухають твір).
3. Характеристика прослуханого.
VI. Підсумок уроку.