Розмноження рослин

Розділ І. РОСЛИНИ

Тема 2. Розмноження і розвиток рослин

УРОК 17

Тема. Розмноження рослин

Мета. Закріпити знання про способи розмноження рослин, продовжити формувати вміння співпраці у групі.

Основні поняття і терміни: нестатеве, вегетативне, статеве розмноження, спора, гамета, сперматозоїд, яйцеклітина, зигота, гаплоїдний і диплоїдний набір хромосом, мітоз, мейоз.

Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда, розповідь з елементами бесіди, робота з підручником та іншою літературою); репродуктивні

(бесіда) та пошукові (евристична бесіда, створення та розв’язування проблемних ситуацій); методи контролю знань (письмовий контроль).

Обладнання: підручники, зошити, довідкова література.

Тип уроку: застосування знань, вмінь та навичок.

Форма проведення уроку: семінар з використання групової роботи.

Хід уроку

Семінар такого типу має у своїй структурі три компоненти (за О. Г. Ярошенко): корегуюча, навчаюча та контролююча частини. Корегуюча частина (до 10хв.) містить питання для усного обговорення в складі малих груп учнів (до 5 осіб). Групи за навчальними можливостями можуть бути гомогенні

або гетерогенні та комплектуватися за бажанням учнів чи вказівками вчителя. Оцінює рівень підготовки до семінару консультант, якого призначає вчитель. В навчаючій частині (20 хв.) учні виконують завдання, користуючись підручниками, посібниками та консультацією інших учнів. Після цього кожен учень самостійно виконує контрольне завдання, зміст якого тісно пов’язаний зі змістом завдань навчаючої частини семінару. Це контролююча частина заняття.

Хід заняття

Корегуюча частина (питання для усного обговорення у групі):

1. Дайте визначення процесу розмноження.

2. Які види розмноження характерні для рослин? Дайте їм коротку характеристику.

3. Чим відрізняється статеве розмноження від нестатевого?

4. Дайте визначення поняттям: гамета, зигота, гаплоїдний набір хромосом, диплоїдний набір, сперматозоїд, яйцеклітина.

5. Які вам відомі способи вегетативного розмноження?

6. У чому переваги і недоліки кожного виду розмноження?

Навчаюча частина (робота з практикумом):

1. Заповнити таблицю.

Порівняльна характеристика видів розмноження рослин

Ознака для порівняння

Нестатеве

Вегетативне

Статеве

1. Для яких рослин характерне?

2. У чому полягає сутність розмноження?

3. Біологічне значення процесу

2. З переліку рослин виберіть ті, для яких характерне вегетативне розмноження. Вкажіть, за допомогою якої частини рослини воно здійснюється.

Картопля, перець, суниці, малина, мак, жоржина, м’ята, пирій, баклажан, гарбуз, фікус, бріофілум, сциндапсус, хойя, горох, квасоля, жито, хрін.

Контролююча частина

Визначте, про який вид розмноження йдеться.

1. Може здійснюватись видозмінами стебла.

2. Здійснюється спорами.

3. Характерне утворення статевих клітин і їхнє злиття.

4. Суниці можна розмножити вусами.

5. Характерне утворення зиготи.

6. Листковими живцями розмножується бегонія.

7. У садівництві широко застосовується щеплення.

8. Так найпростіше розмножити тюльпан.

9. Спори мають тверду оболонку і розносяться вітром.

10. Цьому сприяє наявність квітки.

11. Півники і м’ята розмножуються кореневищами.

12. Більшість рослин можуть розмножуватися за допомогою листків, частин стебла, кореневищ.

Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф у підручнику, дати відповіді на запитання після тексту.




Розмноження рослин - Плани-конспекти уроків по біології


Розмноження рослин