Мета: формувати навички табличного ділення на 4; вправляти учнів у розв’язуванні і порівнянні задач; розвивати логічне мислення; виховувати культуру поведінки.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 120, завдання 727; 728)
Завдання 727
Прочитайте розв’язання рівнянь.
Завдання 728
Прочитайте розв’язання задачі рівнянням.
2. Усна лічба
1) Гра “Естафета”.
2) Гра “Угадай приклад”.
Приклади (2 • 9; 4 • 4 і т.
3) Гра “Так. Ні”.
На дошці – приклади: 4 • 6; 4 • 3; 4 • 5; 2 • 3; 9 • 4; 5 • 3. Учитель демонструє картки з числами. Якщо число є відповіддю, учні хором говорять “Так”, потім вимовляють приклад 4 • 6 = 24. Якщо число не є відповіддю, говорять “Ні”.
3. Усне розв’язування задач
1) Висота кожного поверху 4 м. У будинку 9 поверхів. Знайдіть висоту будинку до даху.
2) Юрасик купив 8 фломастерів по 3 грн кожний і ластик за 2 грн. Яка вартість його покупки?
3)
4) Маринка вирізала 12 маленьких сніжинок. Вона розклала їх порівну в 3 картонні коробки. Скільки сніжинок у кожній коробці?
4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням
– Яке число “зайве” і чому?
12; 16; 34; 13; 18.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 120-121)
Завдання 729. Математичний диктант
Самостійне виконання завдання. Один учень працює біля дошки.
Завдання 730
Учні виписують числа, які діляться на 2 і на 4, та роблять висновки.
Завдання 731. Самостійна робота
Двоє учнів працюють за закритою дошкою.
Завдання 732. Колективне ознайомлення зі змістом задач, їх аналіз Один учень записує умову і розв’язує задачу. Після цього задачі порівнюють.
Завдання 733. Фронтальне вивчення змісту задачі
Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.
Купив – по 4 грн. ? кг, 28 грн.
Віддав – 3 кг
Залишилось – ?
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
– Обчисліть вирази. Підкресліть дільники.
2. Робота над задачею
У класі 13 парт. Принесли ще 2 парти. Потім усі парти розставили порівну в 3 ряди. Скільки парт у кожному ряді?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Дані числа: 5; 4; 7; 8; 9; 12; 3; 6. Кожне парне число збільшіть на 6, а непарне – на 7. Які числа вийшли: парні або непарні?
– Розв’язуючи задачу, ви помітили, що сума двох парних натуральних чисел є число парне, сума двох непарних чисел є також число парне. Яким числом є сума, один з доданків якої парний, а інший – непарний?
Розгляньте приклади:
2) Даний вираз: 75 – 25 + 6. Які два числа потрібно взяти в дужки, щоб отримати 44? (75 – (25 + 6))
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 121, завдання 734; 735.