ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ НА РОЗРЯДНЕ ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА РІЗНИЦЕВЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПИСЬМОВИМ ДІЛЕННЯМ НА РОЗРЯДНЕ ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА РІЗНИЦЕВЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК, УСТАНОВЛЮЮЧИ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ ЗВ’ЯЗКИ

I. Перевірка домашнього завдання

Виконання вправ 118 і 119 учні коментують з місця. Записати розв’язання задач виразами.

Задача 118. 480 : 6 – 450 : 9 = 30 (кг)

Задача 119. 20 • 8 : 4 = 40 (л) та інший спосіб: 20 • (8 : 4) = 40 (л)

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для індивідуального опитування.

Картка

1)

Обчислити: 26 • 18 – 612 : 3.

2) Задача. Відомо, що із 60 кг макулатури можна виробити стільки паперу, скільки його виробляють з одного великого дерева. Скільки дерев зберегли два класи, які зібрали 300 кг і 600 кг макулатури?

2. Фронтальне опитування.

1) Поділити на 10 кожне число: 260; 300; 90; 280. Скільки разів 6 дес. міститься у 54 дес.? 4 дес. міститься у 29 дес.? Як поділити число на добуток двох чисел? Яка може бути остача при діленні на 8? на 20?

2) Задача. У магазин привезли 1 ц 20 кг огірків у 10 однакових ящиках. Яка

маса огірків в одному ящику?

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти ознайомляться з письмовим діленням на розрядне двоцифрове число, розв’язуватимуть задачі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Фронтальне виконання вправ 120-122.

2. Прочитати самостійно пояснення ділення на розрядне двоцифрове число за вправою 123. Звернути увагу, як знаходили й перевіряли цифри частки.

3. Пояснення ділення біля дошки на прикладах двох виразів вправи 124. Решту виразів – самостійно.

V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1. Розв’язування задачі 125. Колективно проаналізувати задачу від числових даних і скласти план. Розв’язання записати самостійно:

1) 900 : 60 = 15 (в.)

2) 850 : 50 =17 (в.)

3) 17 більше за 15; 17 – 15 = 2 (в.)

2. Розв’язування рівнянь (вправа 126). Перші два рівняння розв’язати з коментуванням, а останнє – самостійно.

3. Фронтальне розв’язування задачі 127. Якби в кожному місяці були дні народження не більше ніж у 3 учнів, то це було б усього 3 • 12 = 36 (уч.). Тому буде місяць, у якому відзначатимуть день народження не менше ніж 4 учні.

4. Додаткові диференційовані завдання.

1) 3адача. Є лінійка, на шкалі якої позначено лише 0 см, 5 см, 17 см. Як, користуючись цією лінійкою, побудувати відрізок довжиною: а) 3 см; б) 2 см; в) 1 см?

2) Розв’язати рівняння: х : 8 – 260 = 140 (для сильніших учнів), а решта розв’язують рівняння х • 60 = 480.

3) Скласти задачу за виразом: 270 – 70 – 3.

VI. Підсумок уроку

Виконували письмово ділення на розрядне двоцифрове число. Можна дати завдання поділити 840 : 30.




ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ НА РОЗРЯДНЕ ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА РІЗНИЦЕВЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК