Спорт у школі та в спортивних секціях

II Семестр

ТЕМА “СПОРТ”

УРОК 56

Тема. Спорт у школі та в спортивних секціях

Мета:

– формувати навички вживання нових ЛО в усному та писемному мовленні учнів;

– ознайомити та навчити вживати в монологічному мовленні додаткові ЛО з теми;

– вдосконалювати навички читання та мовлення з використанням окремих елементів порівняльного аналізу явищ;

– сприяти розвитку самостійного мислення, уваги та спостережливості.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. Привітання

II. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.

III. Основна частина уроку

A) Перевірка виконання домашнього завдання. Впр. 3, с. 90, “Skiing competitions”

B) “Culture Corner” p. 91 – discuss the questions to the text.

What are the most popular sports in the English countryside?

Who probably developed the modern game of golf?

How is the game in curling played?

What sports do the Americans enjoy watching?

What are the most popular games among young Americans?

What systems do martial arts represent?

What kinds of martial arts do you know?

Why are outdoor sports very popular in Australia?

Why are team sports a national Australian pastime?

Where do they learn to play team sports?

C) Grammar. Exercises 1, 2, p. 92-93 – adverbs

Quickly quietly

Happily nicely

Slowly carefully

Easily loudly

D) Впр. 4, c. 93 – choose a phrase and mime it to the class, they have to guess what you are doing.

E) Tao exercise 8. “Moving meditation”

Starting from the balanced position raise your hands, palms facing the front till they are on a level with your eyes. At the same time breathe in and flex your knees. Then on the out-breath more your hands down, palms now facing the ground as if

you were gently pushing the air down. At the same time straighten your knees. When your hands are by your sides and your lungs empty repeat the process. Do it twenty times.

F) It’s interesting to know. Do you know that…

In the final handball match in Montreal the Soviet men’s team at a certain period had only four players against six, and nevertheless was able to bring the score to 17.11?

Robert Beamon (USA) in 1968 beat the long jump record by 55 cm! In 1972 football players from Malaysia brought with them a little tiger as their Olympic mascot? The mascot didn’t help and the sportsmen gave him as a present to Munich Zoo.

G) Laugh it off

A clever fellow was the inventor of ice hockey.

Why do you say so?

Because a hockey stick may be used both as a weapon in the game and a crutch after the game is over.

IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Написати репортаж про змагання.

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Рівняння швидкості
Спорт у школі та в спортивних секціях