ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗА 1-Й КЛАС
Урок 7. СПОСОБИ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗУ І ЧИСЛА
Мета: повторити способи додавання і віднімання двоцифрових чисел; формувати вміння порівнювати вирази і числа; розвивати логічне мислення; формувати потребу розв’язувати поставлені завдання швидко і правильно.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тому дружно всі сідаємо,
Працювати починаємо.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього
Завдання 61
– Якої довжини відрізок ви накреслили?
Завдання 62
– Прочитайте приклади, у відповідях яких є цифра 3; цифра 6.
2. Розв’язування кругових прикладів
3. Усна лічба
– Обчисліть, застосовуючи переставний закон.
1 + 29 = 29 + 1 = …
10 + 38 = …
3 + 20 + 2 = 3 + 2 + 20 = …
1 + 40 + 9 = …
4. Гра “Істинне – хибне”
– Які нерівності істинні (правильні), а які – хибні (неправильні)?
5. Хвилинка каліграфії
– Випишіть числа п’ятого десятка.
34; 12; 43; 56;
6. Математичний диктант
– 1-й доданок 20, 2-й доданок 5, знайдіть суму.
– Запишіть число 40 у вигляді суми двох однакових доданків.
– Знайдіть суму найменшого та найбільшого одноцифрових чисел.
– Запишіть у вигляді суми розрядних доданків числа: 32; 17; 65; 97.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми повторимо способи додавання і віднімання двоцифрових чисел.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 12-13)
Завдання 63
Учні записують за зразком числа у вигляді суми розрядних доданків, коментуючи.
Завдання 64. Колективне опрацювання матеріалу
– Розгляньте способи додавання і віднімання двоцифрових чисел.
– Поясніть обчислення різними способами.
35 + 13
77 – 16
42 + 27
69 – 17
Завдання 65
Учні знаходять різницю 11 – 4 за шкалою лінійки.
Завдання 66. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.
Завдання 67
Учні усно порівнюють значення виразу і число.
Завдання 68
Учні повторюють умову за малюнком-схемою до задачі.
– Якою дією розв’яжете задачу? Чому?
Завдання 69*. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають усі двоцифрові числа, у яких кількість десятків на 4 менша від кількості одиниць. (15; 26; 37; 48; 59)
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Складання і розв’язування задач за схемами
2. Знаходження значень виразів, у яких зменшуване – кругле число
3. Розв’язування логічної задачі
Павло старший від Ясі на 6 років, а Віталіна молодша від Павла на 4 роки. Хто старший: Яся чи Віталіна? (Яся) На скільки років? (На 2.)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Які прийоми обчислень повторили на уроці?
– Чого навчалися?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 14, завдання 70; 71.