ТВОРЧІСТЬ І ЗДОРОВ’Я

Мета: ознайомити учнів із засобами розвитку творчих здібностей; розвивати мислення, мовлення; заохочувати до здорового способу життя.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліцопитування

– Що таке звичка?

– Як формується звичка?

– Які бувають звички?

– Як впливають на здоров’я корисні звички, шкідливі звички?

– Як ви розумієте прислів’я: “Посієш учинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю”?

Довідничок: виробити

навички здорового способу життя; виховувати силу волі; сформувати в собі корисні звички; дбати про своє здоров’я; поставити надійний заслін від шкідливих звичок.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як розвивати творчі здібності.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

– Говорячи про здібності людини, мають на увазі її можливості в тій чи іншій діяльності. При інших рівних умовах (підготовленість, знання, навички, вміння) здібна людина отримує кращі результати порівняно з менш здібною. Кожна діяльність висуває до людини складні

вимоги. Тому для її успішного виконання людина повинна володіти певною системою властивостей.

Здібності необхідно розвивати. Важливе значення для розвитку здібностей має:

1) наполегливість;

2) працелюбність: люди, які довели унікальність своїх здібностей, багато і наполегливо працювали;

3) позитивне ставлення до сфери виявлення здібностей; часто в цій сфері людина вбачає смисл свого життя (Станіславський: “Моє життя – в мистецтві”); у такому випадку діяльність носить по-справжньому творчий характер, здійснюється із захопленням та приносить задоволення;

4) працездатність і вимогливість; людина не народжується з готовим набором позитивних чи негативних якостей, здібностей, їх набуття залежить від оточення: рідних і близьких, друзів, однокласників, вчителів, занять за інтересами, телебачення й багато чого іншого; але слід запам’ятати головне: людина сама є володарем своєї долі, потрібно постійно працювати над собою, саморозвиватися й самовдосконалюватися, розвивати чесноти і боротися з недоліками.

2. Робота за підручником (с. 134-138)

Вправа “Привітання”

Учитель пропонує учням утворити коло і по черзі привітатися зі своїм сусідом, що стоїть ліворуч, оригінальним способом, наприклад, іноземною мовою або за допомогою пантоміми.

– Як ви розумієте слово творчість?

– Що може бути результатом творчості?

Робота в групах

Учні працюють за завданнями підручника.

– Чи погоджуєтеся ви з думкою, що творчі здібності мають лише окремі люди?

– Що таке творчі здібності, або креативність?

Проведення ігор

– Гра “Робінзон Крузо”.

Учні працюють за завданнями підручника.

– Гра “Ранкова зарядка”.

Учні працюють за завданнями підручника.

– Гра “Кулінар”.

Учні працюють за завданнями підручника.

– Прочитайте висновок у підручнику.

– Чому успішні люди зазвичай співпрацюють з іншими людьми?

Робота в групах

Учні працюють за завданнями підручника

Практична робота “Підготовка свята “Здоров’я – всьому голова” (с. 137)

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Краще за всіх”

Учні утворюють коло і під музику виконують команди педагога, наприклад: потанцювати, зобразити тварину, зробити гімнастику, посміхнутися і т. ін. Той, хто краще за всіх виконає те або інше завдання, одержує красиву намистину (камінчик) досконалості. Можна запропонувати дітям виконати кумедні завдання. Наприклад: хто довше простоїть на одній нозі, махаючи руками; у кого щонайдовша промова. Перемагає той, хто збере найбільше намистин досконалості.

Наприкінці гри педагог обговорює з дітьми, що людина повинна докладати зусиль, щоб досягти досконалості у певній справі.

– Чи повинна людина вдосконалювати свій характер? Чому?

– Що ще, окрім характеру, може вдосконалювати людина? (Знання, вміння, майстерність)

– Якими якостями повинна володіти людина, щоби прагнути досконалості?

– Чи може людина досягти повної досконалості?

– Про яку людину говорять, що вона – сама досконалість?

– Хто може допомогти людині вдосконалюватися?

– Хто допомагає вам удосконалюватися?

2. Гра “Ворота долі”

Двоє учнів встають обличчям одне до одного, беруться за руки і піднімають їх – це “ворота долі”. Решта дітей беруться за руки таким чином, щоб вийшов “ланцюжок”.

“Ворота долі” промовляють лічилку, а “ланцюжок” поволі проходить під ними.

Тра-та-та, тра-та-та –

Відчиняємо ворота.

Пропускаємо раз,

Пропускаємо два,

А на третій раз –

Не пропустимо вас.

Із цими словами опускають руки, закривають ворота і пропонують тому, кого вони упіймали, певну ситуацію. Упіймана дитина повинна відповісти, як учинить у цій ситуації. “Ворота долі” оцінюють відповідь від 1 до 10 балів, а потім пропускають дитину, і гра триває. Той, хто набрав найвищу кількість балів, зумів гідно пройти через випробування долі. (Доцільно попередити дітей, що “ворота долі” не повинні ловити одних і тих саме.)

Приклади ситуацій можна записати на дошці.

– Ваші батьки переїхали, і ви опинилися у незнайомій школі.

– Ви спізнилися на літак і не змогли поїхати з друзями в туристичну поїздку.

– Ви накопичили гроші на що-небудь, про що мріяли, і втратили їх. Хто, на вашу думку, дає людині його долю?

– Як ви вважаєте, людина – господар своєї долі?

– Чи знаєте ви людей, про яких говорять, що вони народилися у щасливій сорочці?

– Чи хотіли б ви наперед дізнатися все про свою долю? Чи можливо це?

– Як ви вважаєте, люди стали б щасливішими, якби могли наперед все про себе дізнатися?

– Чи хотіли б ви змінити свою долю?

– Як характер людини впливає на його долю?

– Як виховання впливає на долю людини?

– Чи хотіли б ви помінятися своєю долею з ким-небудь зі своїх товаришів?

– Що б ви порадили людині, яка завжди не задоволена своєю долею?

– Розкажіть про якого-небудь свого знайомого з цікавою долею.

3. Робота в групах. Складання правил здоров’я

1. Займайтеся фізичною культурою, хоча б 30 хв на добу.

2. Раціонально харчуйтеся. Не забувайте про овочі та фрукти.

3. Уникайте надмірної ваги, не вечеряйте після 6 год вечора.

4. Упродовж дня пийте більше рідини.

5. Дотримуйте режиму дня. Лягайте та прокидайтеся в один і той самий час.

6. Не нервуйте, адже нервові клітини не відновлюються. Знаходьте завжди тільки позитивні моменти.

7. Загартовуйте свій організм. Найкраще допомагає контрастний душ – тепла та прохолодна вода.

8. Не зловживайте шкідливими звичками.

9. Частіше гуляйте у парках, на свіжому повітрі, подалі від автомобілів та інших забруднювачів повітря.

10. Творіть добро. Адже на добро відповідають добром. Воно обов’язково до вас повернеться у вигляді гарного настрою та самопочуття.

4. Гра “Тлумач”

– Поясніть твердження: “Здоров’я – найдорожчий скарб”. (Найцінніше у людини – це життя, а найцінніше у житті – це здоров’я. Коли людина здорова, вона втілює в життя мільйони своїх бажань, радіє кожному дню. А коли здоров’я немає, у людини одне бажання – стати здоровим.)

5. Робота в групах

Учні працюють за завданнями підручника.

Читання звернення авторів підручника до учнів на с. 138.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Що означає здоровий спосіб життя?

– Як спосіб життя впливає на здоров’я людини?

– Назвіть корисні звички здорового способу життя, яких вам ще слід набути.

– Хто, на вашу думку, дає людині її долю?

– Доведіть на прикладах, що людина – господар своєї долі.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


ТВОРЧІСТЬ І ЗДОРОВ’Я - Плани-конспекти уроків по валеології


ТВОРЧІСТЬ І ЗДОРОВ’Я