Мета. Вчити дітей знаходити способи уникнення конфліктів або мирного їх розв’язання; виховувати порозуміння і терпимість один до одного; виховувати любов та повагу до батьків, рідних, близьких людей; викликати бажання приносити їм радість; розвивати мову учнів, уміння та навички поводити себе культурно.
Обладнання. Ілюстрації з теми, картки для групової та парної роботи.
Зміст уроку
I. Організація класу.
II. Перевірка домашнього завдання.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань.
Прочитайте ряд
МИР, ДРУЖБА, КОНФЛІКТ, ДРУЗІ.
– Доберіть синоніми до слова “конфлікт”.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
– Сьогодні на уроці ми поговоримо, як можна уникнути конфліктів.
3. Робота з підручником (с. 84-85).
– Залагодити конфлікт значно простіше на початку, поки взаємних претензій не накопичилося занадто багато. Найкраще це робити на стадії його усвідомлення, не очікуючи відкритого протистояння. Поміркуйте, чи бувають у конфліктах переможені та переможці.
– Прочитайте поради, як уникнути конфліктів.
4. Робота в групах.
–
5. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Обговорення легенди.
Легенда “Про добро і зло”
Жили на вулиці двоє сусідів. Якось один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи помститися, вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром. Сусід послухався, а у відповідь знову був “нагороджений” злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь отримав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову порадив йому віддячити добром. “Але я вже стомився віддячувати йому добром”, – заперечив сусід. “Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра?” – відповів мудрець.
– Що порадив мудрець чоловікові?
2. Робота в зошиті.
3. Робота з прислів’ями (с. 86).
4. Читання казки “Водні лижі” (с. 86-88).
– Чому найбільше за своєю батьківщиною тужив Сніжок?
– Про що розповів йому дракон?
– Чому між пізнайками і драконом виник конфлікт?
– Кому вдалось залагодити конфлікт? Як?
V. Підсумок уроку.
Сказав мудрець:
– Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізна від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Любов Забашта
VI. Домашнє завдання (с. 89).