Мета: формувати семантизацію лексики за темою “Хобі та захоплення”; удосконалювати навички читання, усного мовлення; розвивати критичне мислення; уміння висловлювати й аргументувати власну точку зору, аналізувати, порівнювати; виховувати толерантність, уміння працювати в колективі, повагу до співрозмовника.
Обладнання: підручник, матеріали до завдань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання
Т – Cl
Good morning, boys and girls (Good morning, teacher.)
I am glad to see you. (We are glad to see you too,)
How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)
I am fine, thank
Sit down, please.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Перевірка домашнього завдання
Впр. 4, 5, с. 13-14.
Уведення в іншомовну атмосферу. Фонетична зарядка
I like to read,
I like to play,
I like to study every day,
I like to jump,
I like to run,
I like to play,
It’s fun!
Т. What will we speak about? Let’s look at these pictures and name hobbies. (To play football, to read, to jump, to play computer games.) Let’s read the pronunciation of hobbies’ names. What hobbies are there?
There are horseracing, diving, cinema, travelling, playing computer games, music, swimming, collecting stamps and coins, dancing, playing rugby, gardening, theatre, playing tennis, playing football, taking photos, reading.
Listen to the student speaking about his hobbies. Complete the following sentences. The first letter of the missing words has been written for
1. I have a big c… of coins.
2. No we do it t… .
3. There are more than 200 coins from d… countries in our collection.
4. Collection coins isn’t e…, you know.
5. You s… know much about different c… and their p… .
6. I haven’t got any m… Russian coins in my c… .
Check yourself: 1 collection; 2 together; 3 different; 4 easy; 5 should, countries, people; 6 modern, collection.
Пояснення нового матеріалу
Впр. 1, 2, с. 14-15.
Впр. 3, 4, с. 16.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Підбиття підсумків уроку
Т. The lesson is over. Thank you for your work! Good luck!
Cl. Thank you teacher. Goodbye!
Домашнє завдання
Впр. 3, с. 16 (письмово).