Виражальна роль тембрів та регістрів в оркестровій музиці. Робота над піснею “На долині туман”. Слухання музики. В. А. Моцарт. Симфонія № 40 (І і II ч.)

7 КЛАС

Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 28

Тема уроку. Виражальна роль тембрів та регістрів в оркестровій музиці. Робота над піснею “На долині туман”.

Слухання музики. В. А. Моцарт. Симфонія № 40 (І і II ч.)

Мета уроку: вчити дітей практично застосовувати знання з музичної грамоти, формувати емоційно-чуттєву сферу учнів; розвивати навички активного сприймання музичного твору; прививати інтерес до музики, робити самостійні висновки про почуте.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон,

фортепіано, аудіо-запис, портрет В. А. Моцарта.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

– Яке значення тембру і регістру в оркестровій музиці?

– Що таке тембр?

Тембр – це голосове забарвлення. Кожен інструмент має специфічне забарвлення, за яким на слух можна визначити назву інструменту. Пам’ятаєте симфонічну казку С. Прокоф’єва “Петрик і вовк”, у якій він надав інструментам “роль” головних персонажів, де кожному героєві казки відповідав певний інструмент.

Не

менш важливу роль відіграє регістр – це частина діапазону музичного інструменту. Наприклад, у нижньому регістрі звуки важкі, низькі, а у верхньому – легкі, світлі, співучі.

(Виконання триголосної ритмічної вправи на cт. 59 у посібнику).

IV. Роботу над піснею продовжуємо (продовження).

Щоби пісня прозвучала виразно, потрібно звертати увагу на дикцію, характер виконання, дихання, а також на ритмічний рисунок. Бажаючих опитую на оцінку.

V. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

– Подивіться на портрет цього композитора і назвіть його.

– Що ви знаєте про В. А. Моцарта?

– Які твори його ви слухали?

– Чий це композитор?

2. Розповідь.

Про красу музики Моцарта німецький композитор Р. Шуман якось висловився так: “Кожна нота в ній – чисте золото, кожна частина її – скарб”.

Дивовижним був музичний розвиток Моцарта. Народився майбутній композитор в Австрії у м. Зальцбург 1756 р. в сім’ї відомого музиканта. Всі сприймали малого Моцарта як дивовижну дитину, називали чарівником. З 4-х років він почав створювати власні твори, а в 6 став віртуозом-клавесиністом. Відтак Moцарт разом з батьками і сестрою вирушив у концертне турне по Європі. У 12 років він написав свою першу оперу.

Надзвичайно насичена творча і виконавська діяльність, злидні, незгоди швидко підточували сили композитора. Із знаменитого у дитячі роки він стає майже забутим у роки зрілості.

Музична спадщина композитора велика: 19 опер, 50 симфоній, концерти для скрипки з оркестром, менуети, рондо.

Сьогодні ми послухаємо з вами Симфонію № 40.

– Що таке симфонія?

– Які групи інструментів входять у симфонічний оркестр?

Симфонія № 40 – це твір, який розкриває весь життєвий шлях композитора – від романтичних мрій геніального хлопчика до трагічних переживань великого Моцарта.

2. Слухання І та II частини симфонії.

3. Характеристика прослуханого.

I частина – це щира розповідь людини, музика трепетно-ніжна з відтінком суму Мелодію виконують скрипки.

II частина – Andante (помірна). Звучить світла, наспівна, ніжна музика. В ній відсутні контрасти, звучання оркестру ніби випромінює м’яке сонячне світло.

V. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Виражальна роль тембрів та регістрів в оркестровій музиці. Робота над піснею “На долині туман”. Слухання музики. В. А. Моцарт. Симфонія № 40 (І і II ч.) - Плани-конспекти уроків по музиці


Виражальна роль тембрів та регістрів в оркестровій музиці. Робота над піснею “На долині туман”. Слухання музики. В. А. Моцарт. Симфонія № 40 (І і II ч.)