Мета: формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; повторити взаємозв’язок дій множення і ділення; розвивати математичне мовлення; виховувати акуратність.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 710, завдання 643; 644)
Завдання 643
– Прочитайте виписані вирази.
Завдання 644
– Прочитайте, як ви знайшли периметр прямокутника.
2. Усна лічба
1) Гра “Здогадайся”.
2) Задачі
– Задумалися мишки:
16 в них горішків.
На двох як поділити?
Підкажемо їм, діти? (8)
– 6 метеликів летіли.
Парами спочити сіли.
На скількох ромашках
Спали ці комашки? (3)
– Зайчик ділення не знав,
До сови він прискакав.
“12 поділи на 2”.
Що відповіла сова? (6)
3) Робота за таблицею.
2 | 4 | 6 | 8 | 10 | 20 | 54 | 56 |
12 | 14 | 15 | 16 | 18 | 30 | 63 | 64 |
21 | 24 | 25 | 27 | 28 | 72 | ||
32 | 35 | 36 | 40 | 81 | |||
42 | 45 | 48 | 49 |
Учитель
Відмічаючи в кожному ряду ті випадки, які важко запам’ятати дітям, потрібно надалі частіше повертатися до них у процесі обчислень.
Інший прийом – усне опитування за таблицею, спочатку послідовно, потім – вибірково (з формулюванням задачі на слух: 3 • 9 = ?) з постійним оберненим питанням: “Скільки буде, якщо 27 розділити на З?”.
3. Хвилинка каліграфії
– Випишіть з таблиці парні числа.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 3.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 110-111)
Завдання 645. Математичний диктант Один учень працює біля дошки.
Завдання 646. Усне виконання завдання
Учні пояснюють, як склали рівності за малюнком.
Звертається увага, що при діленні на перший множник у результаті отримали другий множник. І навпаки: при діленні на другий множник у результаті отримали перший множник.
Завдання 647
Учні усно “ланцюжком” за малюнком складають рівності на множення і ділення.
Завдання 648
Учні за зразком з кожного добутку складають вирази на ділення та обчислюють їх значення.
Завдання 649
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі і запису короткої умови учні самостійно записують її розв’язання у зошити.
Завдання 650
А) Колективне складання задач.
Б) Самостійне розв’язування задачі.
Завдання 651. Колективне розв’язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Завдання 652. Робота в парах
Учні знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 653. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз Один учень записує умову і розв’язує задачу.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Записування виразів, значення яких дорівнює 9
2 + 14 : 2
3 • 7 – 10
27 – 2 • 9
4 : 2 + 7
2. Робота над задачею
Фермер продав двом покупцям по 3 л молока й одному покупцеві – 5 л молока. Скільки всього літрів молока він продав?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Завдання 553*.
Треба перевезти 11 шаф. На автомобіль можна навантажити не більше 3 шаф. Скільки рейсів доведеться зробити автомобілю? (4 рейси)
2) У Петрика було 7 грн, а у Михайлика 5 грн. Петрик купив олівець. Скільки коштує олівець, якщо у хлопчиків грошей стало порівну? (2 грн)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 111, завдання 654; 655.