ЯК ДИКІ ТВАРИНИ СТАЛИ СВІЙСЬКИМИ

Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і до довкілля.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– Як звірі готуються до виведення потомства?

– Які навички передають дорослі звірі своїм малятам?

– Доведіть, що піклування про потомство є важливим періодом у житті звірів.

2. Складання ланцюгів

живлення

– Сокіл, ягода, гусениця, горобець.

– Кішка, капуста, гусениця, синичка.

3. Гра “Пастухи і мисливці”

Учні 1-го варіанта – “пастухи”, 2-го варіанта – “мисливці”. Учитель називає тварин. Якщо тварина свійська, то в долоні плещуть “пастухи”, а дика – “мисливці”.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся ще більше про свійських тварин.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 119-121)

– Пригадайте! Які тварини належать до диких, а які – до свійських?

– Запам’ятайте! Свійськими

називають тварин, які живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь людям і потребують піклування.

– Ще з давніх часів людина виловлювала в природі диких тварин і приручала їх. Тварини звикли до людини і починали давати потомство в неволі.

– Прочитайте тлумачення слів приручення, одомашнення.

– Поясніть зміст прислів’їв.

– Корова у дворі – їжа на столі.

– Корова сама молока в дійницю не наллє.

– Любиш поганяти – люби й коня годувати.

– Роздивіться фотографії на с. 120 і розкажіть, як і де допомагають людям свійські тварини, зображені на фотографіях?

– Хто був предком свійської корови?

Робота в групах

– Роздивіться фотографії на с. 121 та зробіть висновок! Чи є відмінності у зовнішньому вигляді між свійськими породами корів і їхнім диким предком?

Чому свійські тварини відрізняються від своїх диких предків?

Висновки

– Свійські тварини походять від диких, яких приручила людина.

– Свійською твариною вважають ту, яка дає в неволі потомство і не може прожити без догляду людини.

– Свійських тварин людина розводить заради продуктів споживання, як тяглову силу, для власного задоволення.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Професії”

– Свійських тварин розводять не лише вдома. Є господарства, де їх утримують у значній кількості. Назвіть професії людей, які працюють зі свійськими тваринами.

Пташник

Люди, які вирощують птаха на птахофабриках

Доярка

Люди, які збирають молоко

Телятник

Люди, які вирощують дитинчат корів

Бджоляр

Люди, які доглядають за бджолами

Пастух

Люди, які пасуть худобу на пасовищах

– Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських тварин? (Тваринники)

– Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)

2. Гра “Продовж твердження”

– Тварини бувають…

– Свійські тварини відрізняються від диких тим, що…

– Усі свійські тварини пішли від…

– Людина приручила тварин для того, щоб мати…

– У тваринництві працюють…

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 121.

– Для чого людина приручила диких тварин?

– Яких свійських тварин ви знаєте? Хто є їхніми предками?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 119-121.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЯК ДИКІ ТВАРИНИ СТАЛИ СВІЙСЬКИМИ - Плани-конспекти уроків по натурології


ЯК ДИКІ ТВАРИНИ СТАЛИ СВІЙСЬКИМИ