Урок № 57.
Тема. Знаходження відсотків від числа
Мета уроку. Ознайомити учнів з задачами на знаходження відсотків від числа; сформулювати правило знаходження відсотків від числа, вчити учнів використовувати його при розв’язувані задач.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Два учні на дошці відтворюють розв’язання домашніх вправ №№ 7,9. тестові завдання стор. 312.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
1). Фронтальне опитування:
Запитання:
1. Що таке відсоток?
2. Як інакше називають відсотки?
3.
4. Як число записати у вигляді відсотка?
5. Що означає збільшити число на 100%?
6. Що означає зменшити число на 50%?
7. Встановити відповідність між найпростішими значеннями відсотків і відповідними дробами:
1; 1/! 75% 25%
-1/2; -3/4! 20% 50%
-1/4; -2/5! 100% 40%
2). Розв’язування усних вправ у формі гри. Клас ділять на три команди: команда, учасник якоі першим правильно розв’яже вправу, отримує 1 бал. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.
1. Виразити відсотки десятковим дробом: а) 7%; б) 45%; в) 120%.
2. Знайти 1% числа: а) 900; б) 390; в) 50.
3. Знайди
4. Виразити у відсотках: а) 0.04; б) 0.18; в) 1,7.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розглянути задачу на знаходження відсотків від числа, розв’язати двома способами, після розв’язування задач роблять висновок, що відсоток від числа зручніше знаходити однією дією і формулюють правило.
IV. Розв’язування вправ
Усно: №№ 1636-1638.
Письмово: №№ 1642 (а, б), 1643 (завдання з поясненням записують на дошці та в учнівських зошитах).
№ 1644, 1648 учні виконують самостійно, працюючи в парах за партою.
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
§37, №№ 1641, 1646, 1647.