ВИЗНАЧЕННЯ ПЛОЩІ ПРЯМОКУТНОЇ ДІЛЯНКИ ЗА ЇЇ ПЛАНОМ

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: УЧИТИ ЗНАХОДИТИ ПЛОЩІ ПРЯМОКУТНИХ ДІЛЯНОК ЗА ПЛАНОМ, РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЛОЩІ ПРЯМОКУТНИКІВ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ СКЛАДАТИ ТА ОБЧИСЛЮВАТИ ВИРАЗИ

I. Перевірка домашнього завдання

Фронтально пояснити вибір дій у розв’язанні задачі 608. Заслухати відповіді задачі 607.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Вправа 609.

2) Дати визначення одиниць вимірювання площі та розкрити співвідношення між ними.

3) Знайти периметр і площу квадрата зі

стороною 5 см.

4) Якими одиницями вимірюють площу вікна, коридору, спортивного майданчика, огорожі, поля?

2. Усні обчислення.

 ВИЗНАЧЕННЯ ПЛОЩІ ПРЯМОКУТНОЇ ДІЛЯНКИ ЗА ЇЇ ПЛАНОМ

2) Задача. Ширина прямокутника 6 см, вона у 2 рази менша за довжину. Знайти периметр і площу цього прямокутника.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти вчитимуться знаходити площі ділянок за їх планом, складатимуть і обчислюватимуть вирази.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа 610. Фронтальна робота

з визначення розмірів ділянок за планом. Складання задачі за планом кожної ділянки. Площу ділянки під редис знаходять під керівництвом учителя, а решту – самостійно.

2. Задача 611. Аналіз провести від запитання, скласти план. Сильніші учні розв’язують задачу двома способами, склавши вирази, а решта – під керівництвом учителя за діями.

3. Задача 612. Коротко записати задачу на дошці, побудувавши прямокутник. Сильніші учні розв’язують самостійно, а решта – під керівництвом учителя.

4. Складання виразів за вправою 614, коментуючи з місця.

5. Самостійна робота за варіантами (вправа 613).

6. Додаткові диференційовані завдання.

Задача 1. Сума п’яти чисел дорівнює 100, а різниця між числами, які стоять поряд, дорівнює 3. Чому дорівнює найбільше із цих чисел?

Задача 2. Периметр квадрата 48 м. Цей квадрат поділили на 4 рівні трикутники, з’єднавши відрізками протилежні його вершини. Обчислити площу одного з трикутників.

V. Підсумок уроку

Знаходили площі ділянок прямокутної форми. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.




ВИЗНАЧЕННЯ ПЛОЩІ ПРЯМОКУТНОЇ ДІЛЯНКИ ЗА ЇЇ ПЛАНОМ