Тема. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями (№№ 950 – 958).
Мета. Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження числа за двома різницями.
Обладнання. Таблиця “Знаходження значень виразів на сумісні дії”; сигнальні картки; таблиця для короткого запису задачі.
Зміст уроку
I. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усні обчислення.
А) Гра “Математичні будівельники”.
Учитель
– Ділене 650, дільник 8. Знайти частку.
– Збільшити її у 10 разів.
– Отримане число збільшити на 10. потім поділити на 90.
– Знайти добуток отриманого числа і 50.
– Знайти різницю цього добутку і числа 300.
– Зменшити на 100.
– Зменшити на 10, а потім – у 10 разів.
– Від якого числа треба відняти отримане, щоб вийшло 100?
– Це число поділити на 2.
– Знайти його четверту частину.
– Що отримали в результаті обчислень? (13)
Б) Обчислення
1 год : 5 10 дм : 4 2 м : 5 см 7 кг : 2
2. Математичний диктант (за N° 951).
(Відповідь: 240; 920; 32500.)
II. Розвиток математичних знань.
1. Робота з таблицею (№ 65).
А) Розглянути запис і пояснити порядок виконання дій.
Б) Вставити потрібні числа.
2. Усне виконання завдання № 952.
3. Завдання № 953.
Значення першого виразу знаходять з коментуванням біля дошки, другого – самостійно.
(Результати обчислень; 56373; 50583.)
4. Самостійна робота.
Варіант 1
(349 + 828 : 36) • 68 (= 25 296)
Варіант 2
(167880 – 385 • 24) : 60 (= 2644)
Фізкультхвилинка.
5. Робота над задачами.
А) Задача № 954.
Під час аналізу задачі вчитель заповнює: заздалегідь підготовлену таблицю.
Учні розв’язують задачу самостійно, окремим учням вчитель надає допомогу.
Б) Задача № 955 (розв’язати виразом).
100 кг – (16 кг 450 г • 3 + 12 кг 150 г • 2) = 26 кг 350 г
Учням з початковим рівнем знань запропонувати схему:
Учні, які швидше розв’язали задачу, виконують № 956.
(Розв’язання:
1) 296 : 2 = 148 (м) – довжина і ширина прямокутника разом;
2) 148 – 96 = 52 (м) – ширина прямокутника;
3) 96 • 52 = 4992 (м2) – площа.)
(Відповідь: 4992 м2.)
III. Підсумок уроку.
– Обчисліть:
2 ц : 4; 3 т : 6; 2 роки : 8.
IV. Домашнє завдання.
№№ 957, 958 (с. 152).