Практична робота.
Виконання проекту з формування корисної звички
Мета. Формувати уявлення про корисні і шкідливі звички та їх вплив на здоров’я людини; розвивати вміння складати план формування корисної звички, виховувати в учнів бажання формувати лише корисні звички.
Обладнання. Підручник, робочий зошит.
Хід уроку
Організаційний момент. Актуалізація опорних знань.
– Пригадайте, що таке звичка.
– Які бувають звички?
– Наведіть приклади корисних і шкідливих звичок.
III. Оголошення теми і мети уроку.
У кожного з нас є корисні та шкідливі звички. Корисні звички допомагають нам у житті. Наприклад, щоденне виконання зарядки, чищення зубів двічі на день, склянка молока на ніч – допомагають зберегти та зміцнити своє здоров’я. Шкідливі звички, навпаки – заважають у житті, шкодять нашому здоров’ю: надмірне вживання солодощів, неохайність, залежність від гаджетів.
Звички виникають на основі багаторазового повторення окремих дій і виконуються потім автоматично, як у робота. Звичка є основою характеру.
Ви можете керувати своєю поведінкою та звичками – формувати корисні
– Чи є у вас шкідливі звички?
– Подумайте, якими корисними звичками можна їх замінити.
Проведення експерименту.
Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу, як він зараз виглядає: чистий, гладенький, цілий. Візьміть фломастер чорного кольору і проведіть лінію на аркуші. Тепер відірвіть від аркуша частинку, решту зімніть. Чи змінився стан аркуша? Чи можна його зробити таким, яким він був спочатку?
Так само, як дії на аркушем зруйнували його стан, шкідливі звички знищують здоров’я людини, яке потім вже неможливо повернути.
Робота з підручником.
А) Читання тексту “Що впливає на формування звичок?” (с. 135).
Б) Робота з малюнками.
Хвилинка сміху.
Неймовірно всім цікаво
Колупатись у носах –
Там у недрах, у глибинах
Тьма небачена скарбів!
А кому дивитись бридко,
Той хай очі відверне…
Це ж у себе, а не в нього
Ми досліджуємо ніс.
Григорій Остер
– Про яку шкідливу пораду говориться у жарті?
Читання уривка з оповідання “Все як насправді” Анатолія Костецького.
Птурська Вітка – навпакитка:
Попрохайте щось у Вітки –
Зразу зробить залюбки,
Але тільки – навпаки!
Навпакинія – це така лінія поведінки: я починаю все навпаки робити. Скаже мама: “Не ходи по паркету в брудних черевиках”, – так я ще й на килим залізу! Скаже тато: “Не вмикай телевізор, мені працювати треба”, – я його так врубаю, аж посуд у серванті дзеленчить! А батечко в мене дисертацію пише. Ясна річ, яка вже там дисертація після цього! От і мчать вони за гаманцями та грошенята мені несуть, аби я свою навпакинію припинила. Бува, не те що по п’ять, а й по десять копійок за сторінку платять, щоб я хоч годинку почитала й посиділа тихо!
– Яка шкідливу (погану) звичку мала Вітка?
– Як реагували батьки на таку звичку дівчинки?
Хвилинка-цікавинка.
Чи знаєте ви, що Біблія називає людське тіло “храмом Божим”? Тому будь-які шкідливі звички щодо власного чи чужого тіла гостро засуджуються у Святому Письмі.
Потрібно цуратись шкідливих звичок, щоб не розгнівити Бога.
Вправа “Стіна здоров’я”.
Учитель пропонує учням по черзі назвати корисні звички. Кожну звичку записує на цеглинку та прикріплює на дошці у вигляді стіни. Ця стіна міцно охоронятиме їх і їхнє здоров’я.
Після того, як стіна буде збудована достатньо міцною, вчитель пропонує назвати шкідливі звички. Кожна шкідлива звичка руйнуватиме одну цеглинку (вчитель забирає по одній цеглині). Учні роблять висновок, що шкідливі звички руйнують наше здоров’я, і людина стає незахищеною, вразливою.
Розгадування кросворда “Шкідливі звички” (матеріал на диску).
Робота з підручником.
Виконання практичної роботи “Як формувати корисну звичку”.
Закріплення вивченого матеріалу. Робота у зошиті. Робота в групах.
Учні діляться на дві групи.
Завдання групам:
1 група – скласти список корисних звичок і дати пояснення, як вони впливають на стан здоров’я;
2 група – скласти список шкідливих звичок і дати пояснення, як вони впливають на стан здоров’я.
Індивідуальна робота.
Скористайтеся таблицею корисних звичок та відзначайте упродовж тижня, як часто ви робите корисні для здоров’я справи.
Понеділок | Вівторок | Середа | Четвер | П’ятниця | Субота | Неділя |
Чищу зуби | ||||||
Їм фрукти | ||||||
Займаюсь спортом | ||||||
Мию руки | ||||||
Їм овочі | ||||||
Роблю зарядку |
V. Підсумок уроку.
– Що таке корисна звичка? Шкідлива звичка?
– Як сформувати в собі корисну звичку?
(Рекомендуємо в ході підготовки до уроку використовувати дитячий часопис “Професор Крейд”.)