БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС МАСОВИХ ШКІЛЬНИХ ЗАХОДІВ

Мета. Формувати поняття про правила безпечної поведінки під час масових заходів; вчити учнів діяти у випадках надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути в людних місцях, на спортивних змаганнях, у культпоходах, під час відзначення колективних свят, в школі; ознайомити із можливою небезпекою перебування дитини у місцях великого скупчення людей; розвивати поміркованість, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки та чуже горе; формувати навички культурної поведінки.

Обладнання. Ілюстрації, план евакуації школи, робочий зошит,

підручник.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

– Що таке натовп?

– Чи доводилось вам бути у натовпі?

– Як ви там почувалися?

– Чи може стати натовп загрозою для життя кожного з його учасників?

2. Розгляд ілюстрацій: на стадіоні, в кінотеатрі, під час відзначення новорічного свята, на пероні тощо.

– Яка надзвичайна ситуація може виникнути в кожному із зображених випадків?

– Чи знаєте ви, що робити у таких ситуаціях, щоб уникнути травмування чи інших загроз для життя і здоров’я?

III. Вивчення нового матеріалу.

1.

Оголошення теми і завдань уроку.

2. Робота з підручником.

Читання тексту на с. 98.

3. Бесіда за змістом тексту.

– Назвати людні місця.

– Що може виникнути в середовищі скупчення великої маси людей?

– Що таке паніка? натовп? евакуація? (підручник, с. 102).

Паніка – страх, розгубленість, втрата контролю за своєю поведінкою через небезпеку, нездатність правильно оцінити ситуацію.

Натовп – велике скупчення неорганізованих людей.

Евакуація – організоване виведення (вивезення) людей, установ та різних матеріальних цінностей з небезпечних місць.

Перегляд відеоролика “Правша поведінки під час мітингу” (матеріал на диску).

4. Робота за малюнком підручника.

5. Ознайомлення з планом евакуації школи.

6. Бесіда за малюнками (с. 98).

7. Бесіда.

– Як діяти, щоб не постраждати під час небезпечних ситуацій?

– Прочитати головні правила поведінки в натовпі (с. 101).

8. Розв’язування проблемних ситуацій, а) Випадок із життя.

На пероні зібралася чимала кількість пасажирів. До приходу поїзда залишалися лічені хвилини. І ось уже з’явилася “голова” поїзда. Пасажири почали скупчуватись, бігти за своїм вагоном. Раптом почувся крик. На пероні утворилась купа людей, котрі падали один на одного.

– Поміркуйте, що могло статися.

– Чому трапилась така ситуація?

– До чого вона могла призвести?

– Як треба було діяти пасажирам?

– Яких помилок припустилися пасажири?

Б) Як ти вчиниш?

Ваш клас зібрався в поїздку. Всі учні стоять в колоні, чекаючи на автобус. Ваше місце в автобусі – останнє. Коли підійде автобус, ви:

А) побіжите наперед, щоб зайти першими;

Б) чекатимете своєї черги.

(Діти обгрунтовують правильність вибраного рішення.)

Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті.

2. Перегляд відео “Правила поведінки під час мітингу” (матеріал на диску).

V. Підсумок уроку.

– Що таке паніка?

– Як уникнути паніки?

– Як поводитись у натовпі?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС МАСОВИХ ШКІЛЬНИХ ЗАХОДІВ - Плани-конспекти уроків по валеології


БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС МАСОВИХ ШКІЛЬНИХ ЗАХОДІВ