ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: УЧИТИ ЧИТАТИ ТА БУДУВАТИ ДІАГРАМИ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ
I. Перевірка домашнього завдання
Фронтально перевірити способи розв’язання задачі 481. Вибірково пояснити обчислення виразів вправи 480.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити, користуючись способом округлення.
232 – 197
115 + 78
427 – 188
814 – 85
2) Виконати дію, перевірити різними способами: 401 520 – 295 082.
3) 3адача. На в’язання светра витратили 400 г вовняних
2. Усні обчислення.
17 • 100 – 400 + 700 – 1000 • 0 + 8000 – 1
4200 : 60 • 100 – 30 000 : 100 • 5
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти вчитимуться читати та будувати діаграми, розв’язуватимуть задачі.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення за вправою 482.
2. Побудова діаграми під керівництвом учителя (вправа 483).
V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Задача 484. Розв’язати під керівництвом учителя, розв’язання записати
2. Задачу 486 записати коротко на дошці. Розв’язати самостійно.
3. Самостійна робота за вправою 485. Сильнішим учням додатково – задача 487*.
4. Додаткові диференційовані завдання.
1) Сума двох нерівних сторін прямокутника дорівнює 12 см. Яку довжину можуть мати сторони цього прямокутника? Побудувати один з таких прямокутників, у якого довжина у 3 рази довша за ширину.
2) Побудувати діаграму зросту хлопчиків: Андрій – 1 м 40 см, Микола на 10 см нижчий від Андрія, а Роман на 20 см нижчий від Миколи. (Одна клітинка дорівнює 10 см). За діаграмою визначити: на скільки сантиметрів Андрій вищий від Романа?
3) Число 8 записати за допомогою 5 п’ятірок і знаків дій.
VI. Підсумок уроку
Училися читати та будувати діаграми, розв’язували задачі. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.