Тема. Ділення на двоцифрове число у випадку, коли в кінці частки є нуль. Задачі з буквеними даними (№№ 1036-1042).
Мета. Ознайомити учнів із діленням на двоцифрове число у випадку, коли в кінці частки є нуль; формувати уміння розв’язувати задачі з буквеними даними.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; короткий запис задачі.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Математичний диктант.
А) Перше число а, друге – у 3 рази більше. Запишіть вираз для знаходження різниці цих чисел, (а – а • 3)
Б) Перше число
В) Перше число к, друге – на 7 більше. Запишіть різницю цих чисел. (k – (k + 7))
Г)* Перше число х, друге становить першого. Запишіть добуток цих чисел, (х • (х : 5))
2. Знаходження значення виразу.
103 • 81 – 17446 : 13 : 61 (= 8321)
3. Виконання завдання № 1036 (усно), завдання № 1037 (письмово).
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення (за № 1038).
Учні розглядають запис, читають пояснення ділення на двоцифрове число у випадку, коли на місці одиниць у частці записуємо нуль.
2. Закріплення вивченого (за № 1039).
Перші два вирази учні обчислюють
272640 : 71 (= 3840) 202950 : 45 (= 4510)
422520 : 84 (= 5030) 150664 : 74 (= 2036)
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Задача 1040.
Учні з високим рівнем знань можуть розв’язувати задачу складанням виразу.
(Розв’язання: (4500 • 8 + 4 • 17) : (8 + 17) = 4160 (г) = 4 кг 160 г).)
2. Задача.
За 3 години оператор набрав на комп’ютері а сторінок тексту. За скільки годин він набере х сторінок?
(Розв’язання:
1) а : 3 (cт.) – набере оператор за 1 год;
2) х : (а : 3) – годин потрібно.)
3. Знайти значення виразу
300 000 – 259 920 ; а + 28 009, якщо а = 72.
(Якщо а = 72, то 300 000 – 259 920 : 72 + 28009 = 324 399.)
IV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
№№ 1041, 1042 (с. 162)