Мета: перевірити й оцінити якість засвоєних учнями знань; вчити учнів працювати самостійно; формувати вміння грамотно та охайно оформлювати роботу.
Тип уроку: урок контролю знань.
Обладнання та наочність: тексти контрольної роботи.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково)
ІІІ. Виконання завдань контрольної роботи
Приблизний варіант контрольної роботи
1 рівень
1. Чому дорівнює кут падіння променів на плоске дзеркало, якщо кут відбивання дорівнює 45°.
А 60°, Б 30°, В
2. Відстань від предмета до плоского дзеркала дорівнює 20 см. Чому дорівнює відстань від предмета до зображення?
А 20 см, Б 10 см, В 40 см, Г 60 см.
3. Вкажіть, яке середовище (1 или 2) є оптично менш щільним?
4. Наведіть приклади штучних джерел світла.
5. Світло переходить із середовища оптично більш щільного до середовища оптично менш щільного. Кути падіння а й заломлення в пов’язані співвідношенням:
А а < β, Б а > β, B а = β, Г а ” β.
6. Який колір потрібно накласти на червоний, щоб утворився білий колір?
2 рівень
7. Сформулюйте визначення
8. Накресліть відбитий від плоского дзеркала промінь.
3 рівень
9. Як зміниться зображення предмета у плоскому дзеркалі, якщо закрити половину дзеркала?
10. Накресліть подальший хід променя у пластині.
4 рівень
11. Промінь падає на плоску границю різних середовищ. Кут заломлення дорівнює 30°. Кут між відбитим та заломленим променем дорівнює 110°. Чому дорівнює кут падіння? Зробіть рисунок.
12. Побудуйте зображення предмета у плоскому дзеркалі. Охарактеризуйте зображення. Визначте графічно область бачення зображення.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Повторити вивчений матеріал.
– Завдання за задачником: