Мета: сформувати експериментальні навички учнів; виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.
Тип уроку: урок формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит із друкованою основою для виконання лабораторних робіт.
Відеофрагмент: спостереження зоряного неба за допомогою телескопів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково або фронтально)
ІІІ. Виконання
Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:
– Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
– Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
– Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
– Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
– Не починайте роботу без дозволу вчителя.
– При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
– Стежте за справністю
– Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
– Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
– При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.
1. Учням пропонується виготовити модель камери-обскури. Послідовність дій учнів:
– Внутрішню поверхню пластикового стакану зафарбуйте чорною фарбою.
– Голкою зробіть маленький отвір у центрі денця стакана.
– Щільно закрийте стакан калькою та закріпіть її скотчем або нитками.
– Запаліть свічку.
– У затемненій кімнаті тримайте модель перед собою горизонтально таким чином, щоб денце було обернене до свічки, яка знаходиться на відстані близько 50 см, а перед очима – екран з кальки.
– За допомогою голки поступово збільшуйте діаметр отвору та спостерігайте, як змінюється якість зображення.
2. Зобразіть хід променів в камері-обскурі.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Стор.184, виписати в зошит підсумки розділу 3.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання. Підготувати повідомлення за темою “Особливості зору тварин та птахів”.