Неліквіди (неликвиды) – товарно-матеріальні цінності, зайві чи непотрібні підприємству, а також готова продукція підприємства, яку важко реалізувати. Гальмує оборотність обігових коштів, погіршує фінансовий стан підприємства.
Неліквіди - Економічний словник
Схожі записи:
Система мотивування працівників у країнах Заходу Система мотивування працівників у країнах Заходу – комплекс основних типів, підсистем і методів мотивації ефективної праці, взаємодія між якими формує цілісну систему мотивування персоналу. До...
Змінні витрати виробництва Змінні витрати виробництва (переменные издержки производства) – витрати, що безпосередньо пов’язані з обсягами виробництва, зростають разом із їх збільшенням....
Реструктуризація зовнішнього боргу Реструктуризація зовнішнього боргу – перегляд термінів або умов сплати відсотків за зовнішнім боргом країни, а. також сплата основної суми боргу. Р. з. б. зумовлена неможливістю...
Абстрактне і конкретне в економічному дослідженні (Абстрактне і конкретне) Абстрактне і конкретне в економічному дослідженні (Абстрактне і конкретне) – важливі елементи діалектичного методу дослідження, які використовуються як окремо, так і в органічній єдності для...
Пролонгаційна угода Пролонгаційна угода – вид угоди з цінними паперами, що надає покупцеві або продавцеві право подовжити операцію і відстрочити кінцевий розрахунок залежно від руху курсу цінних...
Рента політична Рента політична – форма економічної реалізації наявних в окремого індивіда або групи осіб певних важелів державної влади. Оскільки влада у капіталістичному суспільстві (як і в...
Тіболд Тіболд (Theobald) Роберт (нар. 1929) – американський економіст, автор теорії “кібернетичної революції” і відомого “Маніфесту потрійної революції” (1964), підписаного економістами і громадськими діячами США й...
Бюджетні резерви Бюджетні резерви (бюджетные резервы) – спеціальні фонди грошових коштів, що створюються в державних бюджетах з метою забезпечення стабільного фінансування всіх непередбачених заходів. Б. р. дозволяють...
Економіка галузей народного господарства Економіка галузей народного господарства – економічна наука, яка розробляє методологію планування та прогнозування розвитку національної економіки, обгрунтовує організаційно-економічні заходи прискорення розвитку його галузей; розкриває взаємозв’язки...
Банк кооперативний Банк кооперативний – спеціалізоване кредитно-фінансове підприємство, створене кооперативними підприємствами та пайовиками (як фізичними особами) на основі колективної та державної власності, демократичного характеру вибору керівних органів...
Викуп акцій Викуп акцій – 1) придбання контрольного пакета акцій акціонерної компанії (див. Контрольний пакет акцій); 2) придбання акцій самим акціонерним товариством (яке їх випустило) на підставі...
Концентрація торгівлі Концентрація торгівлі – зосередження та об’єднання дедалі більших обсягів продажу товарів і послуг на все більших підприємствах або на обмежених територіях. У першому випадку відбувається...
Конкретна праця Конкретна праця – праця в особливій доцільній формі, яка характеризується використанням специфічних засобів виробництва, своєрідністю виробничих операцій, створює споживну вартість і завдяки своєму корисному ефекту,...
Менеджмент фінансовий Менеджмент фінансовий – сукупність форм, методів, засобів управління грошовими ресурсами та грошовими відносинами з метою максимізації прибутку. Уперше М. ф. виокремлюється у самостійний напрям у...
Постачання Постачання – 1) передання виробником (продавцем) товару покупцеві; 2) припинення зобов’язань за ф’ючерсним контрактом переданням покупцю реального товару; 3) форма договору купівлі – продажу, згідно...
Капітал промисловий Капітал промисловий – сукупність економічних відносин між капіталістами-підприємцями і найманими працівниками у сфері безпосереднього виробництва та частково обігу щодо виробництва, реалізації та привласнення вартості товарів...
Сектор приватний Сектор приватний (сектор частный) – економічні об’єкти, що перебувають у приватній власності, належать приватному капіталу....
Пасив споживача Пасив споживача – ступінь задоволення споживача, за якого задоволення від придбання виявилося меншим, ніж очікувалося з урахуванням ціни, або не настало. Визначається опитуванням і анкетуванням....
Баланс міжгалузевий виробництва і розподілу продукції Баланс міжгалузевий виробництва і розподілу продукції – частина балансу господарства держави, в якій за допомогою системи показників і розрахунків відображається відтворення сукупного суспільного продукту за...
Телешопінг Телешопінг (телешопинг) – 1. Роздрібна торгівля за допомогою засобів телекомунікацій. 2. Замовлення за зразками то телефону з доставкою його додому....
Стратегія інноваційна Стратегія інноваційна – комплекс довготермінових заходів, до яких вдаються суб’єкти економічної діяльності на макро – та мікрорівнях з метою вибору найефективніших напрямів і шляхів упровадження...
Венчурний капітал Венчурний капітал (венчурный капитал) – 1. Капітал, який функціонує у нових сферах діяльності й пов’язаний з великим ризиком. 2. Інвестиції у проекти освоєння нових технологій...
Закрита підписка Закрита підписка (закрытая подписка) – 1. Приватний розподіл (без оголошення) цінних паперів між невеликою кількістю інвесторів. 2. Розподіл випущених цінних паперів тільки серед засновників або...
Маркетингове дослідження Маркетингове дослідження (маркетинговое исследование) – систематичне комплексне дослідження ринку, торгової кон’юнктури, зміни рівня цін, стану задоволення попиту населення тощо....
Економікс Економікс – економічна теорія західного типу, що базується здебільшого на ринковій організації сучасної економічної системи, на принципах позитивізму, що аналізує передусім людську поведінку як співвідношення...
Бюджет місцевий Бюджет місцевий – бюджет адміністративно-територіальних одиниць у формі кошторису щорічних доходів і видатків місцевих органів влади. В політекономічному контексті Б. м. – це система відносин...
Акція – двійник Акція – двійник – акція двох юридично незалежних компаній, власниками яких є одні й ті самі особи. Це передбачає одночасне проведення зборів акціонерів....
Недопоставка Недопоставка – поставка неповного комплекту або кількості товару порівняно з передбаченим у договорі....
Товарознавство Товарознавство – наука, яка вивчає споживну вартість товарів (а отже, їхню корисність), міру такої вартості, тобто якість товарів, а також потребу окремих людей, трудових колективів,...
Організаційна криза Організаційна криза – різке порушення функціонування та розвитку організації, внаслідок якого не досягається поставлена перед нею основна мета та похідні від неї цілі. Основними формами...
Агентство з атомної енергії (міжнародне) (МАГАТЕ) Агентство з атомної енергії (міжнародне) (МАГАТЕ) – організація, створена 1957 для розвитку міжнародного співробітництва у сфері широкого використання атомної енергії. Об’єднує понад 115 країн. Штаб-квартира...
Суверенітет економічний (політекономічний контекст) Суверенітет економічний (політекономічний контекст) – власність народу на своє національне багатство, на підставі якої уповноважені ним органи влади самостійно здійснюють управління (в т. ч. регулювання)...
Монопольне становище Монопольне становище (монопольное состояние) – домінуюче становище підприємства (підприємця), яке дає йому можливість самостійно або разом з іншими підприємцями обмежувати конкуренцію на ринку певного товару....
Комерційні організації Комерційні організації (коммерческие организации) – суб’єкти підприємницької діяльності – юридичні особи різних видів (товариства, кооперативи, фірми тощо) і різних форм власності, що займаються підприємництвом, бізнесом,...
Незабезпечена заборгованість Незабезпечена заборгованість – перевищення кредиторською заборгованістю підприємства, фірми та компанії з позик над її забезпеченням у формі ліквідних активів, власних коштів на певну дату. Н....